۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۹

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

کرونا برنامه‌ها را تغییر داد/ اولویت اصلی سلامتی کاراته کاهاست

کرونا برنامه‌ها را تغییر داد/ اولویت اصلی سلامتی کاراته کاهاست

سرپرست سازمان لیگ و مسابقات فدراسیون کاراته گفت: اولویت اول ما برای برگزاری مسابقات سلامتی کاراته کاهاست و در این خصوص نیز همه تمهیدات لازم اتخاذ شده است.

سعید خرمی با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: رقابتهای قهرمانی جهان آبان ماه برگزار خواهد شد و بعد از بازی‌های المپیک و بازگشت تیم ملی به تهران، زمان زیادی نداشتیم تا رقابتهای قهرمانی کشور را برگزار کنیم. ضمن اینکه شرایط حاد شیوع کرونا و محدودیت‌ها باعث شد تا برنامه تغییر پیدا کند.

وی ادامه داد: در ثبت نام اولیه که قرار بود مسابقات به صورت آزاد برگزار شود، نزدیک به ۵۰۰۰ کاراته کا ثبت نام کرده بودند که واقعاً شرایط پذیریش این تعداد کاراته کا با وجود کرونا و اعمال محدودیت‌ها وجود نداشت. بر همین اساس به استان‌ها اعلام شد تا نفرات برتر خود تحت عنوان قهرمانی کشور به مسابقات اعزام کنند. ضمن اینکه برای برخی استان‌های مستعد از جمله تهران، مازندران، اصفهان و … نیز سهمیه‌های بیشتری در نظر گرفتیم تا مدعیان بیشتری در این مسابقات حضور داشته باشند.

خرمی در پاسخ به این سوال که چرا در شرایط قرمز کشور به لحاظ شیوع کرونا مسابقاتی با حضور ۴۰۰ کاراته برگزار می‌شود؟ گفت: تعداد مجموع شرکت کنندگان به ۴۰۰ نفر می‌رسد، ولی این تعداد در چند روز و طبق زمانبندی مشخص شده باید برای حضور در مسابقات خود به محل اسکان معرفی کنند. ضمن اینکه سالن مسابقات را تغییر داده و تعداد تاتامی را نیز افزایش دادیم. یعنی در هر دوره چیزی نزدیک به ۴۰ نفر در سالن حضور دارند. بعد از پایان مسابقات هر وزن هم وقفه‌ای برای استراحت داوران و کادر برگزاری در نظر گرفته شده که در همین زمان نیز سالن، تاتامی و تجهیزات ضد عفونی شده و برای مسابقات اوزان بعدی آماده می‌شود.

سرپرست سازمان لیگ و مسابقات کاراته با اشاره به برنامه مسابقات گفت: در بخش آقایان طی روزهای دوم و سوم شهریور میزبان کاراته کاها هستیم که بر اساس برنامه اعلامی سه شنبه دوم شهریور ماه مسابقات وزن ۶۰- کیلوگرم از ساعت ۹ و وزن ۶۷- کیلوگرم از ساعت ۱۴ آغاز می‌شود. چهارشنبه سوم شهریور در روز دوم نیز از ساعت ۹ صبح رقابتهای وزن ۷۵- کیلوگرم آغاز می‌شود مبارزات وزن ۸۴- کیلوگرم از ساعت ۱۲ و وزن ۸۴+ کیلوگرم از ساعت ۱۴ پیگیری می‌شود. در بخش بانوان چهارم شهریور ماه از ساعت ۹ صبح کاراته کاهای وزن ۵۰- کیلوگرم به روی تاتامی می‌روند و از ساعت ۱۳ هم مبارزات وزن ۵۵- کیلوگرم انجان می‌شود. در روز پایانی هم رقابتهای وزن ۶۱- کیلوگرم از ساعت ۹، وزن ۶۸- کیلوگرم از ساعت ۱۲ و وزن ۶۸+ کیلوگرم از ساعت ۱۵ برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: نزدیکی محل اسکان به سالن مسابقات، قرنطینه کاراته کاها در اتاق‌های مجزا بعد از تست کرونا، ضد عفونی مداوم سالن و محل اسکان، تست کرونای داوران و هر آنچه لازم است در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوب فدراسیون پزشکی، ورزشی انجام خواهد شد و امیدواریم بتوانیم این مسابقات را بدون مشکل برگزار کنیم.

کد خبر 5286328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha