۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۵۷

با تأکید بر عدم حضور این گروهک در افغانستان؛

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان: ما با القاعده هیچ رابطه‌ای نداریم

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان: ما با القاعده هیچ رابطه‌ای  نداریم

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان با ادعای عدم حضور گروهک افراطی القاعده در افغانستان، اعلام کرد که طالبان «با القاعده هیچ رابطه‌ای ندارد».

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان روز یکشنبه در اظهاراتی مدعی عدم حضور گروهک تروریستی القاعده در افغانستان شد و اعلام کرد که میان طالبان و این گروه افراط گرا «هیچ رابطه‌ای وجود ندارد».

از سوی دیگر، «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده نیز ادعا می‌کند که این کشور به هدف خود در سرکوب و ریشه کن سازی گروهک القاعده در افغانستان دست یافته است!

این در حالی است که «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز گذشته در اظهارات خود ادعاهای جو بایدن را نقض و اعلام کرد: «ما می‌دانیم القاعده و داعش در افغانستان حضور دارند؛ اما معتقدیم که حضور آنها گسترده نیست».

«جان کربی» در ادامه افزود که «حضور القاعده در افغانستان مانند ۲۰ سال پیش نیست. هدف ما در افغانستان نابودی القاعده و ممانعت از انجام حملات علیه ما بود و در این کار موفق بودیم!»

اما «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفتگو با شبکه سی ان ان ادعای متفاوتی را مطرح کرده بود. وی مدعی شد که تهدید داعش علیه ازدحام جمعیت آمریکایی‌ها و افغان‌های حاضر در فرودگاه کابل کاملاً واقعی و جدی بوده و بر همین اساس، دولت آمریکا اولویت خود را جلوگیری از وقوع حملات تروریستی در این فرودگاه قرار داده است.

سالیوان در این باره به طور مشخص گفته بود: «تهدید واقعی، حاد و مداوم است و این چیزی است که ما با هر ابزار موجود در زرادخانه مهمات خود بر آن تمرکز کرده‌ایم».

کد خبر 5286903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha