۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۲۷

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد؛

ثبت نام ۲۵۰ هزار دانش آموز گیلانی به صورت الکترونیکی

ثبت نام ۲۵۰ هزار دانش آموز گیلانی به صورت الکترونیکی

رشت- مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: تاکنون ۲۵۰ هزار دانش آموز مقاطع مختلف به صورت الکترونیکی برای سال تحصیلی جدید در گیلان ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحمتی ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به ادامه ثبت نام از دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: توصیه شده والدین با توجه به شرایط کرونایی برای جلوگیری از ایجاد تجمع ثبت نام را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: از ابتدای خرداد ماه تاکنون ۲۵۰ هزار دانش آموز معادل ۷۵ درصد دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در گیلان به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه پادا ثبت نام کرده اند.

رحمتی با بیان اینکه ثبت نام از دانش آموزان تا پایان شهریور ماه ادامه دارد، گفت: در صورت بروز مشکل برای ورود به سامانه «پادا» والدین می‌تواند مشخصات دانش آموز را از طریق مدیر مدرسه در سامانه «سیدا» ثبت کنند.

وی با اشاره به ثبت نام بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان پایه اول گیلان، اضافه کرد: ثبت نام در پایه هفتم، پس از دریافت کد پادا از مدرسه و ارائه مدرک تحصیلی به صورت حضوری در مدرسه مورد نظر انجام می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان ادامه داد: دانش آموزان پایه دهم نیز بر اساس نتایج فرم هدایت تحصیلی با اولویت‌های الف و ب، ثبت نام می‌شوند.

وی با اشاره به ثبت نام اتباع خارجی در مدارس استان گیلان، بیان کرد: این افراد با مراجعه به واحد سنجش و فناوری ادارات آموزش و پرورش و دریافت کد کاربری می‌توانند از درگاه پادا در سامانه سیدا ثبت نام کنند.

رحمتی به غربالگری ۲۲ هزار نوآموز ورود به پایه اول در گیلان اشاره و اضافه کرد: هم اکنون فعالیت ۱۹ پایگاه سنجش سلامت به پایان رسیده و ۸ پایگاه سنجش نیز تا نیمه شهریور دایر خواهد بود.

کد خبر 5288980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha