۳ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۰۳

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری اصفهان مطرح کرد؛

تعطیلی پروژه‌های عمرانی در پی استخدام نیروی مازاد در شهرداری‌ها

تعطیلی پروژه‌های عمرانی در پی استخدام نیروی مازاد در شهرداری‌ها

گلپایگان- مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: استخدام نیروی اضافه در برخی شهرداری‌های اصفهان تعطیلی پروژه‌های عمرانی و شهری را در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، غفار عرب عصر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه شهردار گلشهر با بیان اینکه بودجه پنج میلیارد تومانی سال ۹۹ شهرداری گلشهر به ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تحقق یافت، اظهار داشت: سال ۹۹ حدود دو میلیارد و ۸۲۴ میلیون تومان عوارض ارزش افزوده به شهرداری گلشهر پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری گلشهر، هفت و نیم میلیارد تومان بسته شده است، گفت: امسال از محل ارزش افزوده سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به شهرداری گلشهر پرداخت شده است، همچنین از محل ماده ۵۸ و قیر مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان و حدود ۸۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی و در حال پرداخت است.

وظایف شورا و شهرداری تهیه بودجه و دفترچه عوارض و تفریق بودجه است

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه شوراها باید به قوانین مسلط باشند، گفت: وظایف شورا و شهرداری تهیه بودجه و دفترچه عوارض و تفریغ بودجه است و باید در موقع مقرر انجام شود که در غیر این صورت معنا ندارد.

وی گفت: در برخی شهرداری‌های اصفهان استخدام نیروی اضافه از طرق مختلف موجب تعطیلی پروژه‌های عمرانی شهری و پرداخت بودجه بابت حقوق کارکنان شده است.

عرب با بیان اینکه هنر شهردار ایجاد درآمد پایدار شهری از طریق جذب سرمایه گذار و استفاده از ظرفیت منطقه است، گفت: درآمد پایدار موجب خدمات بهتر به شهروندان و جبران کمبود یا تأخیر بودجه شهرداری می‌شود.

وی با بیان اینکه شوراها در چارچوب قانون تصمیم بگیرند که در غیر این صورت تخلف است، گفت: شورا متولی شهر و شهرداری است و نباید اقدام به اجرای پروژه‌های در وظیفه دستگاه‌های دولتی کند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان تأکید کرد: شهردار اتمام پروژه‌های نیمه تمام را در الویت قرار دهد و همچنین یک برنامه جامع تعریف کند تا در پایان دوره عملکرد خود را به شهروندان تشریح کند.

شوراها به قوانین مسلط باشند

در ادامه فرماندار گلپایگان با بیان اینکه دولت با اجرای امر قانون تشکیل شوراها ۳۰ درصد قدرت را به شوراها واگذار کرد، اظهار داشت: واگذاری قدرت به مردم که نمونه بارز آن انتخاب شهردار است نشان دهنده دمکراسی در جمهوری اسلامی است.

حسین یار محمدیان گفت: در مجلس شورای اسلامی باید لایحه‌ای تصویب شود تا دستگاه‌های خدماتی زیر نظر شهرداری‌ها قرار بگیرند و جایگاه شهردار ارتقا یابد.

وی گفت: قانون گذار انتخاب شهردار را به شوراهای اسلامی سپرده است بنابراین در کار شورا نباید دخالت شود، جابجایی مسئولیت از برکات نظام جمهوری اسلامی و بسیار ارزشمند است.

فرماندار گلپایگان تصریح کرد: اعضای شوراهای اسلامی از قشرهای مختلف مردمی هستند و به قوانین باید مسلط باشند تا موجب بهبود وضعیت شهر و پیشرفت شوراها شود.

کد خبر 5289375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha