۴ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۳۰

مارکوس پوتزل اعلام کرد:

وعده طالبان به سفیر آلمان درباره خروج از افغانستان

وعده طالبان به سفیر آلمان درباره خروج از افغانستان

سفیر آلمان در افغانستان اعلام کرد که بر اساس وعده طالبان، اتباع افغان با مدارک قانونی پس از ۳۱ آگوست (۹ شهریور) نیز می‌توانند از افغانستان خارج شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، «مارکوس پوتزل»، سفیر آلمان در افغانستان اعلام کرد که در جریان گفتگوهای خود با مقامات طالبان اطمینان خاطر کسب کرد که اتباع افغان با مدارک قانونی پس از ۳۱ آگوست (۹ شهریور) نیز می‌توانند از افغانستان خارج شوند.

در این ارتباط مارکوس پوتزل گفت: استانکزی (معاون دفتر سیاسی طالبان) به من اطمینان داد که افغان‌های دارای مدارک قانونی پس از ۳۱ آگوست این فرصت را خواهند داشت تا با پروازهای تجاری از افغانستان خارج شوند.

وی در این خصوص گفت: از سرگیری همکاری‌های توسعه‌ای بستگی به شرایط و طالبان دارد، همانطور که در گذشته در مورد دولت افغانستان نیز چنین بود.

این سخنان سفیر آلمان در افغانستان پس از دیدار اخیر او با شیر محمد عباس استانکزی معاون دفتر سیاسی طالبان اعلام شده است.

گفته شده دو طرف در این دیدار در خصوص نیاز فوری به یک فرودگاه فعال در کابل به عنوان پیش شرط حضور دیپلماتیک و سازمان‌های غیردولتی در افغانستان گفتگو کردند.

این در حالی است که بر اساس توافق با طالبان، همه نیروهای خارجی در افغانستان باید تا ۳۱ آگوست یعنی کمتر از ۱۰ روز دیگر از افغانستان خارج شوند.

با گذشت بیش از ۱۰ روز از تصرف کابل توسط طالبان، همچنان گمانه‌زنی‌ها در مورد آینده افغانستان و سرنوشت حکومت در این کشور ادامه دارد.

کد خبر 5289601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha