۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۳۵

مدیر جهاد کشاورزی جاجرم:

سالانه هزار تن پسته از باغات جاجرم برداشت می‌شود

سالانه هزار تن پسته از باغات جاجرم برداشت می‌شود

بجنورد- مدیر جهاد کشاورزی جاجرم با اشاره به شرایط آب و هوایی مناسب این شهرستان برای کشت پسته، گفت: ۷۰۰ هکتار از باغات پسته جاجرم بارده است که سالانه بیش از هزار تن محصول می دهد.

ابوالفضل عباسیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهرستان جاجرم به علت شرایط مساعد آب و هوایی در دو منطقه بخش مرکزی و سنخواست مستعد کشت پسته با کیفیت عالی است.

مدیر جهاد کشاورزی جاجرم با اشاره به آغاز برداشت پسته از مزارع جاجرم، گفت: با توجه به وجود درختان کهن سال در شهرستان، روند صعودی کشت پسته از سال ۷۷ آغاز و در حال حاضر هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع به زیر کشت باغ‌های پسته رفته است.

وی افزود: از این مقدار ۷۰۰ هکتار بارده بوده که سالانه بیش از هزار تن پسته خشک تولید می‌شود.

عباسیان ادامه داد: ارز آوری، اشتغالزایی، افزایش ارزش افزوده چاه‌های کشاورزی و مصرف بهینه آب از دلایلی است که کشاورزان رغبت زیادی برای احداث باغ پسته دارند.

مدیر جهاد کشاورزی جاجرم تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۵۳۳ بهره بردار در زمینه پسته فعالیت دارند و دارای ۳ ترمینال فرآوری پسته فعال در بخش مرکزی و سنخواست آمادگی کامل جهت فعالیت را دارند.

وی با اشاره به مشکلات کشاورزان گفت: افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی سم و کود و هزینه نگهداری (مکانیزاسیون، کارگری و..) از مواردی است که می‌طلبد در این زمینه تسهیلات سرمایه در گردش کم بازده بانکی به باغداران پرداخت شود.

کد خبر 5290218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha