۵ شهریور ۱۴۰۰، ۲۲:۴۴

در دیدار روز جمعه در کاخ سفید؛

ممانعت از پیشرفت برنامه هسته ای ایران؛ محور لفاظی بایدن و بِنِت

ممانعت از پیشرفت برنامه هسته ای ایران؛ محور لفاظی بایدن و بِنِت

رئیس جمهور ایالات متحده و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار معوقه خود در کاخ سفید بار دیگر ادعاهای واهی خود علیه ایران را تکرار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده امروز در جریان دیدار با «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید مدعی شد که چنانچه با دیپلماسی نتوان مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شد، «ایالات متحده ابزارهای دیگری در اختیار دارد».

رئیس جمهور آمریکا همچنین با تأکید بر اینکه رابطه آمریکا و اسرائیل در قدرتمندترین وضعیت خود قرار دارد، افزود: «ما در مورد تعهدمان نسبت به امنیت اسرائیل و تهدید ایران گفت‌وگو خواهیم کرد. ما دیپلماسی را در اولویت قرار می‌دهیم ولی اگر دیپلماسی جوابگو نباشد، گزینه‌های دیگر را در نظر خواهیم گرفت».

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز با استقبال از این دیدگاه رئیس جمهور آمریکا تکرار کرد: «موافقیم که اگر دیپلماسی جوابگو نباشد، ابزارهای دیگر در دست است».

بنت با تأکید بر توقف فعالیت سانتریفیوژهای ایران اذعان کرد: «اسرائیل همواره در کنار ایالات متحده ایستاده است. ما به حمایت شما اطمینان داریم. اسرائیل می‌داند که ما هرگز در سراسر جهان هم‌پیمانی بهتر و مورداعتمادتر از آمریکا پیدا نخواهیم کرد».

وی با ابراز خوشحالی از اعلام مواضع صریح واشنگتن مبنی بر ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و توسل به ابزارهای جایگزین در صورت عدم کارآیی دیپلماسی مدعی شد: «مهم‌ترین موضوعی که در مورد آن صحبت می‌کنیم، رقابت ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای است و در جریان دیدارمان در مورد آن حرف زدیم».

نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در ادامه ادعاهای خود افزود: «ما یک راهبرد جامع طراحی کرده‌ایم که دو هدف دارد. اولی جلوگیری از تجاوزگری منطقه‌ای ایران (!) و آغاز بازگرداندن آن‌ها به چارچوب محدود و مشخص است. دوم، دور نگه داشتن دائمی ایران از هرگونه نقطه گریز برای دستیابی به سلاح هسته‌ای است».

گفتنی است، این دیدار دوجانبه در شرایطی برگزار می‌شود که رئیس جمهوری ایالات متحده از زمان آغاز به کار دولت خود ادعا کرده که خواهان بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای ایران (برجام) است؛ هرچند تاکنون گام ملموسی در این مسیر برنداشته است.

کد خبر 5290624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      0 0
      غلط اضافی وشکرخوری زیادی،، ایران حقشه بمب اتم وهسته ای داشته باشه وقتی رژیم فاشیستی بچه کش اسراییل سرتاپااتمیه
    • اسدالله IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      0 0
      آرزویش را بگورر خواهد برد موتش نزدیکه 14