۶ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۰۹

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس:

هدف طرح امنیت غذایی حذف قیمت گذاری دستوری و دلالان است

هدف طرح امنیت غذایی حذف قیمت گذاری دستوری و دلالان است

رشت- نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به تصویب طرح امنیت غذایی، گفت: با حذف قیمت گذاری دستوری و دلالان به دنبال فروش محصولات کشاورزی بدون واسطه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول فرخی شامگاه جمعه در گفتگوی ویژه خبری اولین معیار برای تأیید صلاحیت وزرای پیشنهادی را سنجش دانش و علم آنها در حوزه تخصصی دانست و گفت: مهارت، توانمندی و کارآیی از عوامل مهمی بودند که نمایندگان مجلس در تأیید وزرا مدنظر قرار دادند.

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه مبارزه با فساد اقتصادی مهمترین موضوعی است که سه قوه باید آن را دنبال کنند، افزود: حفاظت از جان مردم و مبارزه با کرونا و صیانت از مال و معیشت آنها وظیفه‌ای است که باید توسط دولت و مجلس دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه امنیت غذایی از امنیت نظامی نیز مهم‌تر است، اضافه کرد: طرح امنیت غذایی در مجلس تصویب شده و به دنبال آن هستیم که با حذف قیمت گذاری دستوری و حذف واسطه‌ها و دلال‌ها شرایطی را فراهم کنیم که محصول کشاورزان بدون واسطه به بازار برسد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: در سنوات گذشته استان گیلان را به عنوان قطب کشاورزی معرفی کردند و از این طریق صنعت استان آسیب زیادی دید و در بخش کشاورزی نیز توفیقات قابل توجهی کسب نکردیم.

فرخی با اشاره به وضعیت بیمارستان‌های لاهیجان و سیاهکل بیان کرد: هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تجهیز دو بیمارستان لاهیجان اختصاص یافته و از آنجایی که این شهرستان قطب درمان شرق گیلان است و باید توجه ویژه‌ای به آن شود، از ارتش نیز در این خصوص درخواست مساعدت کردیم.

وی با بیان اینکه بخشی از بیمارستان سیاهکل تجهیز شده است، تصریح کرد: دستگاه سونوگرافی برای بیمارستان سیاهکل خریداری و راه اندازی شده و قرار است به زودی واحد گوش و حلق و بینی نیز فعالیت خود را آغاز کند.

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به اینکه پیشنهاد ساخت بیمارستان محلی در دیلمان پذیرفته شده است، ادامه داد: هم اکنون در حال صدور پروانه برای تأسیس یک بیمارستان محلی در دیلمان هستیم.

فرخی با بیان اینکه هزینه تولید چای با توجه به قیمت تضمینی پاسخگوی هزینه‌های جاری نیست، گفت: اگر تولید چای صرفه اقتصادی نداشته باشد در آینده باغات چای کم کم به ویلا تبدیل می‌شود لذا پیشنهاد بورس چای را مطرح کردم که پذیرفته و مصوب شد و مقدمات آن بایستی فراهم شود.

کد خبر 5290627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha