۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۲۸

توسط انتشارات هیلا؛

«رقصیدن نهنگ‌ها در مینی‌بوس» چاپ شد/قصه‌ای از نویسنده پرتقال‌خونی

«رقصیدن نهنگ‌ها در مینی‌بوس» چاپ شد/قصه‌ای از نویسنده پرتقال‌خونی

رمان «رقصیدن نهنگ‌ها در مینی‌بوس» نوشته پروانه سراوانی توسط انتشارات هیلا منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «رقصیدن نهنگ‌ها در مینی‌بوس» نوشته پروانه سراوانی به‌تازگی توسط انتشارات هیلا منتشر و راهی بازار نشر شده است.

پروانه سراوانی نویسنده این‌کتاب متولد سال ۵۵ است و پیش از این‌کتاب با رمان «پرتقال‌خونی» برنده جایزه رمان اول ماندگار شده است. رمان «رقصیدن نهنگ‌ها در مینی‌بوس»‌ درباره زندگی چندزن است که پس از سال‌ها دوری با هم قرار مشترکی گذاشته و همسفر می‌شوند. آن‌ها در این‌سفر با اسرار و زوایای پنهان زندگی هم آشنا می‌شوند. زنان این‌داستان در آستانه میانسالی و افتادن در ورطه ناامیدی، ترس، افسردگی و ناکامی قرار دارند.

«رقصیدن نهنگ‌ها در مینی‌بوس» فصل‌های مختلفی دارد که راویانشان تعویض می‌شوند و به این‌ترتیب، بخش‌هایی از زندگی هرکدام از زنان داستان روایت می‌شود.

عناوین فصول این‌رمان به‌ترتیب عبارت‌اند از: مینی‌بوس، سهیلا، ماهور، خورشید، آذر، میترا،‌ گلنار،‌ نهنگ‌ها،‌

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

اسمش کیان است. گلی را طوری تلفظ می‌کند که لامِ گلی گیر می‌کند زیر زبانش. اولین‌باری که این‌طوری صدایم کرد به لهجه بریتیش و امریکنش خندیدم، الآن هربار آن لام لعنتی دلم را می‌لرزاند. چندسال از من کوچک‌تر است؟ ده سال؟ پانزده سال؟

اسم قشنگی دارد. اگر پسر داشتم اسمش را کیان می‌گذاشتم. بعد وقتی صدایش می‌کردم «ک» را طوری توی دهانم می‌چرخاندم که ته «ک» بچسبد به دندان‌های پایینی‌ام. کیف می‌کردم از غلیظ‌گفتن «ک». اسم پسر دیگرم را هم شاید می‌گذاشتم کیارش، کاووس، کوشا. دوست دارم اسم بچه‌ها به هم بیاید.

هاها. فعلا که تمام پسرهای عالم قحط آمده بود برای من. من و حفره سترون توی دلم کجا و پسرهایی که اسم‌هاشان با هم هارمونی داشته باشند کجا؟ خدای بالای سرم تصمیم گرفته همه پسرها و دخترهای دنیا را به رَحِم خشک من حرام کند و به دامن زن‌های دیگر ببخشد.

این‌کتاب با ۱۹۲ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۳۸ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5290853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha