۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۴۷

دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی:

کمبود واکسن در خراسان‌جنوبی رفع می‌شود/موردی از قارچ سیاه نداشتیم

کمبود واکسن در خراسان‌جنوبی رفع می‌شود/موردی از قارچ سیاه نداشتیم

بیرجند- دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه با رسیدن محموله جدید واکسن طی امروز مشکل کمبود واکسن رفع می شود، گفت: موردی از بیماری قارچ سیاه در استان نداشتیم.

غلامرضا شریف‌زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی – دو روز گذشته کمبود واکسن در خراسان‌جنوبی وجود داشته است ولی امروز با رسیدن محموله جدید ان شاء الله این مشکل مرتفع خواهد شد.

در پاسخ به اینکه آیا برای تزریق دوز دوم شهروندان با مشکلی رو به رو خواهند شد یا خیر، بیان‌کرد: سهمیه دوز دوم واکسن و به ویژه واکسن برکت نگهداری شده است و شهروندان در این زمینه مشکلی نخواهند داشت.

شریف زاده با اشاره به افزایش شهرهای قرمز خراسان‌جنوبی یادآور شد: در حال حاضر شهرستان خوسف در وضعیت زرد، سربیشه در وضعیت نارنجی و بقیه شهرهای خراسان‌جنوبی همگی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد که یک هشدار محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بی شک در هفته جاری روند کاهشی نخواهیم داشت، ادامه‌داد: احتمال ثبات وضعیت وجود دارد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه خوشبختانه در خراسان‌جنوبی موردی از بیماری قارچ سیاه نداشته‌ایم، یادآور شد: با تدابیر اندیشیده شده در حال حاضر در استان چه از جهت داروی بیماران کرونایی و چه از جهت سرم کمبودی وجود ندارد و شهروندان از این بابت مشکلی نخواهند داشت.

کد خبر 5290951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha