۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۳۷

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت:

توسعه فرهنگی رشت اولویت اصلی شورای ششم است

توسعه فرهنگی رشت اولویت اصلی شورای ششم است

رشت- رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت گفت: توسعه فرهنگی رشت اولویت اصلی شورای ششم این شهر است.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر حسینی ظهر چهارشنبه در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با تاکید بر مقوله مطالعه کتاب و دانش اندوزی، اظهار کرد: خواندن کتاب موجب عقل گرایی و در نتیجه داشتن جامعه‌ای آگاه و پویا می‌شود.

حسینی با اشاره به اهمیت توجه به ترویج فرهنگ مطالعه، افزود: پیامبر اسلام همواره پیروان خود را به مطالعه و کسب علم و دانش توصیه می‌فرمودند و نزول قرآن مهمترین مصداق توجه به این موضوع در دین اسلام است.

وی با بیان اینکه رویکرد و رویه گذشته باید تغییر کند، تصریح کرد: کتاب و کتابخوانی و توجه به توسعه فرهنگی شهر رشت از اولویت‌های اصلی شورای ششم است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با اشاره به اینکه در فرصت چهارساله این شورا تمام تلاش خود را برای توسعه فضاهای فرهنگی به ویژه کتابخانه های عمومی انجام خواهد داد، ادامه داد: باید برای همگرایی بیشتر نشستی با حضور مسئولان اداره کل کتابخانه های عمومی استان و اعضای کمیسیون فرهنگی شهر رشت و نمایندگان شهرداری برای حل مشکلات در این حوزه برگزار شود.

وی رفع معضلات و آسیب‌های اجتماعی در همه سطوح را وابسته به حل مشکلات فرهنگی دانست و گفت با توسعه زیرساخت‌های کتابخانه ای و اقدامات خلاقانه می‌توان از این مشکلات عبور کرد.

کد خبر 5294623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha