۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۵۳

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران:

۶ ماه برای جلوگیری از پیک ششم کرونا در کشور فرصت باقی است

۶ ماه برای جلوگیری از پیک ششم کرونا در کشور فرصت باقی است

اصفهان - استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مسئولان فرصت دارند تا با مداخلات هوشمندانه خود آغاز پیک ششم کرونا در کشور را مدیریت کنند.

کوروش هلاکویی نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا اظهار داشت: در حال حاضر استان‌های زیادی در شاخه نزولی اپیدمی پیش رونده ویروس جدید کرونا قرار گرفته‌اند که این امر از سیستان و بلوچستان شروع شد و امروز استان‌هایی مانند هرمزگان، خوزستان و بوشهر نیز در این شاخه قرار گرفته‌اند.

موجب خیزش دوباره کرونا در پیک پنجم نباشیم

وی با بیان اینکه تهدید موج ششم کرونا در کشور وجود دارد، ابراز داشت: این امر را در حالی می‌توان مدیریت کرد که شرایط را به همین گونه ادامه دهیم و با تجمعات منجر به افزایش کرونا نشویم.

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه برای ورود به پیک ششم کرونا حدود پنج الی ۶ ماه فرصت داریم، ادامه داد: باید مداخلات لازم هر چه زودتر انجام دهیم و اگر پیک بعدی را در استان‌ها نداشته باشیم به معنای تأثیر خوب مداخلات است.

همه باید پوششی ایمنی برای دیگری در امر واکسینه باشند

وی با بیان اینکه همه باید پوششی ایمنی برای دیگری در امر واکسینه باشند، گفت: برای مثال زمانی که پدر و مادر واکسینه بشوند و دیگر اعضای خانواده واکسینه نشوند می‌تواند آسیب زننده باشد.

هلاکوئی نائینی با بیان اینکه خسارات بسیاری زیادی را در موج پنجم کرونا شاهد بوده‌ایم، افزود: برای بهبود شرایط باید واکسیناسیون دنبال شود و هنر ما این است که در کنار واکسیناسیون تست نیز انجام شود و افراد مثبت را شناسایی و مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: مدیریت بیماران باید هوشمند انجام شود تا شرایط را نزولی کرونا را داشته باشیم.

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: کرونا ویروسی هوشمند است و باید توجه داشت که این ویروس همواره با رفتار هوشمند خود افرادی که در واریانت‌های قبلی مبتلا نشده‌اند را مبتلا می‌کند.

کد خبر 5295306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha