۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۲۲

رئیس شبکه بهداشت و درمان کازرون:

۱۲۲۸۱ نفر در کازرون مبتلا به کرونا شدند/همکاری ۴ گروه جهادی

۱۲۲۸۱ نفر در کازرون مبتلا به کرونا شدند/همکاری ۴ گروه جهادی

شیراز - رئیس شبکه بهداشت و درمان کازرون گفت: از زمان آغاز شیوع کرونا در شهرستان کازرون ۱۲ هزار و ۲۸۱ نفر مبتلا و ۲۹۴ نفر نیز جان باختند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر بندر برامکی در خصوص عملکرد شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون از زمان اغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون با اشاره به ارائه بیش از یک هزار و صد اخطار بهداشتی به مراکز متخلف مانند خواروبار فروشی‌ها، رستوران‌ها، نانوایی‌ها و آرایشگاه‌ها اظهار کرد: با توجه به شلوغی بازار کازرون و همچنین وجود بازار بزرگ میوه و تره بار در این شهر، تاکنون ۱۳۳ مورد از مرکز متخلف از سوی بازرسان شبکه بهداشت و درمان تعطیل شدند.

وی با اعلام موارد ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ در کازرون گفت: به کمک تیم‌های سلامت شهرستان، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۲ هزار و ۲۸۱ بیمار مثبت قطعی در این شهرستان شناسایی شده و ۴ هزار و ۹۳۲ بیمار در بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) کازرون بستری شده است.

او با اعلام خبر بهبودی ۱۰ هزار و ۸۹۸ بیمار کووید ۱۹ در کازرون، نسبت به جان باختن ۲۹۴ نفر از مردم کازرون در اثر این بیماری ابراز تأسف کرد و افزود: همکاران ما در مراکز ۱۶ ساعته شهرستان در این ایام به ۳۱ هزار مراجعه کننده با علائم مشکوک به کرونا ارائه خدمت کرده و امدادگران اورژانس ۱۱۵ نیز به هزار و ۵۰۰ مأموریت برای خدمت رسانی به بیماران کرونایی اعزام شده‌اند.

دکتر برامکی در ادامه از حضور و همکاری چهار گروه جهادی در بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) کازرون در موج‌های مختلف بیماری کووید ۱۹ و کمک‌های شبانه روزی به کارکنان بیمارستان در زمینه‌هایی مانند کمک پرستاری، خدمات، تأسیسات و حمل کپسول اکسیژن و همچنین مشارکت ۳۷۵ نیروی بسیجی و داوطلب در حوزه بهداشت و در راستای اجرای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» در این شهرستان خبر داد که در قالب تیم‌های حمایتی، نظارتی و مراقبتی با مجموعه سلامت کازرون در خصوص شناسایی، قرنطینه و مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا همکاری می‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کازرون همچنین با اشاره به فعالیت شورای خیرین تأمین سلامت شهرستان کازرون و همکاری و همراهی خوب این شورا با مدافعان سلامت در طی مدت شیوع ویروس کرونا، از بیش از دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و همچنین بسیاری از کمک‌های غیرنقدی خیرین کازرون به حوزه سلامت در سال گذشته برای ارائه خدمت به بیماران کووید ۱۹ خبر داد.

تزریق قریب به ۷۲ هزار واکسن کرونا در کازرون

او با بیان اینکه در ماه‌های گذشته پروژه واکسیناسیون علیه کرونا در این شهرستان با جدیت دنبال شده است، افزود: تاکنون ۷۱ هزار و ۹۳۱ دوز واکسن کرونا در دوز اول و دوم در شهرستان تزریق شده است که در سطح شهر کازرون در سالن تجمیعی ۹ دی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در روستاها نیز در ۱۳ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در حال انجام است.

دکتر برامکی اضافه کرد: وجود مراکز آموزشی، بازار بزرگ شهر و بازار بزرگ میوه و تره بار در کازرون، این شهر را به یک شهر پر تردد تبدیل کرده که باعث چرخش مداوم ویروس کرونا می‌شود، بنابراین لازم است تمام مردم، خیرین و مسؤولان شهرستان در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فراهم سازی و ارتقای امکانات و تجهیزات بهداشتی درمانی مانند گذشته با مجموعه بهداشت و درمان همکاری کنند تا شاهد کنترل بیماری کووید ۱۹ در شهرستان، استان و کشور باشیم.

کد خبر 5295325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha