۱۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۱۰

با هدف حل بحرانهای سیاسی و اقتصادی؛

توافق دولت قانونی ونزوئلا و مخالفان بر سر برگزاری دور دوم گفتگوها

توافق دولت قانونی ونزوئلا و مخالفان بر سر برگزاری دور دوم گفتگوها

دولت قانونی ونزوئلا و مخالفان دولت توافق کردند روز جمعه در مکزیک با یکدیگر دیدار و گفتگو کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور قانونی ونزوئلا و مخالفان دولت این کشور در مورد از سرگیری گفتگوهای دوجانبه موافقت کردند.

بدین ترتیب، دولت ونزوئلا و مخالفانش قرار است روز جمعه در مکزیک دیدار کنند. این دیدار دومین دور گفتگوهایی است که با هدف حل بحران اقتصادی و سیاسی ونزوئلا برگزار می‌شود. نخستین دور از این گفتگوها ماه میلادی گذشته در مکزیک برگزار شد.

دولت مادورو با انجام این گفتگوها درصدد لغو تحریم‌های بین‌المللی است.

«خورخه رودریگز» رئیس مجلس ملی ونزوئلا روز پنج شنبه اظهار داشت که دولت پیشنهادی دارد که «بر موضوعات اقتصادی و اجتماعی و بر بازگشت منابعی که به مردم ونزوئلا تعلق دارد، متمرکز است».

از سوی دیگر، اواسط هفته جاری مادورو گفت که «ونزوئلا در نشست مکزیک درخواستی قاطع را با تمام شرایط لازم برای احیای اقتصاد کشور و بازگشت ذخایر طلای گروگان گرفته شده در بانک انگلستان و همچنین لغو تمام تحریم‌ها علیه شرکت نفت ونزوئلا مطرح خواهد کرد».

این در حالی است که مخالفان دولت ونزوئلا خواستار دریافت کمک‌های بشردوستانه و واکسن‌های کووید -۱۹ بیشتر برای کشور و افزایش شفافیت در انتخابات به ویژه در انتخابات منطقه‌ای پیش رو در ماه نوامبر هستند.

در همین راستا مخالفان دولت ونزوئلا سه شنبه گذشته مشارکت خود را در انتخابات منطقه‌ای اعلام کردند. این گروه از مخالفان دولت مادورو از سال ۲۰۱۷ تاکنون در هیچ انتخاباتی شرکت نکرده‌اند و مدعی شده‌اند که ونزوئلا فاقد شرایط لازم برای برگزاری انتخابات «آزاد، عادلانه و قابل راستی آزمایی» است.

برخلاف گفتگوهای شکست خورده پیشین، در حال حاضر کشورهای نروژ، ترکیه و هلند از این گفتگوها حمایت می‌کنند.

اسپانیا نیز روز پنج شنبه اعلام کرد که این کشور تمایل دارد در فرآیند گفتگوهای دولت ونزوئلا با مخالفان دولت شرکت کند. «خوزه آلبارس» وزیر خارجه اسپانیا گفت که او طی ساعات گذشته با هردو طرف ونزوئلایی دیدار کرده است.

کد خبر 5295660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha