۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۰:۱۵

فرماندار خرمشهر:

خدمات درمانی درخرمشهر کم است/ضریب کنترل در مرز دریایی ۱۰۰درصد شود

خدمات درمانی درخرمشهر کم است/ضریب کنترل در مرز دریایی ۱۰۰درصد شود

خرمشهر- فرماندار خرمشهر، میزان خدمات درمانی بیمارستان ولی‌عصر (عج) و مراکز درمانی جزیره مینو را کم اعلام کرد و گفت: ضریب کنترل در مرز دریایی این شهرستان باید به ۱۰۰ درصد برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حیدری شامگاه شنبه در جلسه ستاد کرونای خرمشهر، میزان رضایت‌مندی شهروندان از خدمات درمانی بیمارستان ولی‌عصر (عج) و مراکز درمانی جزیره مینو را کم اعلام کرد و گفت: این امر باید در روزهای آینده بهتر شود.

فرماندار خرمشهر با یادآوری اینکه واکسیناسیون یکی از اصول اصلی پیشگیری از بیماری کروناست، افزود: طبق شرایط و استانداردهای اعلام شده ۴ - ۵ مرکز واکسیناسیون آماده در خرمشهر وجود دارد که می‌توانند روزانه دو هزار دوز واکسن کرونایی را تزریق کنند ولی این امر محقق نشد.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی آبادان باید سهمیه واکسن خرمشهر را افزایش دهد، ایجاد اعتمادسازی مردم را در راستای واکسیناسیون لازم دانست و گفت: آموزش به زبان ساده به مردم در فضای مجازی درباره واکسیناسیون باید انجام شود تا مردم اقناع شوند.

حیدری بیان کرد: با توجه موج جدید بیماری کرونا تأکید شده تا اقدامات شدیدی به‌منظور کنترل مرزهای دریایی - زمینی اعمال شود و آزمایشگاه‌ها نیز در بندر و پایانه مرزی شلمچه باید کنترل بیشتری در این زمینه انجام دهند.

وی اضافه کرد: پرسنل بهداشت باید برنامه‌ریزی مناسب و ضروری را در راستای جلوگیری از ورود نوع ویروس جدید کرونا از مرز داشته باشند؛ همچنین در این مرحله باید ضریب کنترل به ۱۰۰ درصدی برسد تا امکان ورود فردی با ویروس جدید به داخل کشور امکان پذیر نباشد.

فرماندار خرمشهر با تأکید بر اینکه بندر باید امکانات لازم را برای کنترل بیماری کرونا در مرز دریایی و تست پی سی آر و پروتکل‌های بهداشتی فراهم کند، گفت: در پایانه مسافری دریایی باید کنترل لازم انجام شود که در غیر این صورت این خط دریایی تعطیل خواهد شد.

حیدری در ادامه به اجرای طرح شهید سلیمانی در خرمشهر اشاره کرد و افزود: برای این طرح در وزارت بهداشت اعتباراتی وجود دارد ولی میزان اعتبارات برای اجرای طرح شهید سلیمانی در خرمشهر ابهاماتی وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه بیماران گروه‌های هدف و پرخطر باید مشخص شود تا بتوان در این شرایط مرکز درمان را تقویت کرد، گفت: طرح شهید سلیمانی اهمیت بالایی دارد زیرا در این طرح با شناسایی و رهگیری و پیگیری افراد مبتلا می‌توان از ابتلای افراد دیگر جلوگیری کرد.

فرماندار خرمشهر تأکید کرد: در این راستای باید اعتبارات عمرانی – درمانی به بیمارستان ولی‌عصر (عج) خرمشهر تخصص داده شود و این در حالی است که اعتبارات ستاد ملی کرونا در حوزه درمان که نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده که تاکنون میزان اعتبار تخصص داده شده به خرمشهر مشخص نشده است.

حیدری، تعیین اعتبار مشخص در حوزه کرونا را برای بیمارستان ولی‌عصر (عج) لازم است و تصریح کرد: طبق گزارش‌های آمده در مطب‌ها و داروخانه‌های این شهرستان ازدحام وجود دارد و پروتکل‌ها در این اماکن نیز رعایت نمی‌شود که ازاین‌رو نظام پزشکی به‌عنوان متولی این حوزه‌ها باید نظارت بیشتری داشته باشد و در صورت تخلف برخورد لازم را انجام دهد.

کد خبر 5296861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha