۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۲۱

فرماندار گراش:

شرایط نارنجی کرونایی در شهرستان گراش شکننده است

شرایط نارنجی کرونایی در شهرستان گراش شکننده است

گراش - فرماندار گراش گفت: شرایط شهرستان گراش از وضعیت قرمز به نارنجی رسیده اما شرایط نارنجی شکننده‌ است و مردم باید پروتکل‌ها را همچنان رعایت کنند.

مجید غلام‌پور در گفت و گو با خبرنگار مهر، با تاکید بر جلوگیری از عادی‌سازی روند مبارزه با کرونا، گفت: گراش هنوز از پیک کرونا خارج نشده است و باید تمام ضوابط مربوط به پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت نارنجی در این شهرستان بطور کامل مورد توجه باشد.

وی گفت: وضعیت شهرستان از نظر میزان ابتلاء به بیماری کرونا خوشبختانه با شیب ملایم رو به کاهش است و نیاز است که دستورالعمل‌ها و الزامات بهداشتی متناسب با وضعیت نارنجی در شهرستان اعمال شود.

رئیس ستاد مقابله با بیماری کرونا در گراش از سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون کرونا در شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به دستور رئیس جمهور در تأمین واکسن، با افزایش تولید و واردات واکسن روند واکسیناسیون جامعه هدف افزایش خواهد یافت.

فرماندار گراش از آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۳۵ سال به بالا در این شهرستان خبر داد و افزود: در صورت تأمین و اختصاص واکسن، واکسیناسیون گروه سنی ۲۵ تا ۳۰ سال نیز در هفته آینده آغاز می‌شود.

غلام‌پور تاکید کرد: باید فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی صحیح و دقیقی از واکسیناسیون در جامعه صورت بگیرد تا مردم در این خصوص اقناع شوند البته تزریق واکسن کرونا بدون رعایت پروتکل‌ها نتیجه بخش نیست و مهمترین کار پس از تزریق واکسن کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر استفاده مدام از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است.

فرماندار گراش با اشاره به نقش تجمع‌ها در سیر صعودی آمار مبتلایان و بستری‌های کرونا در شهرستان تصریح کرد: افزایش تجمع‌ها وضعیت کرونایی را وخیم‌تر می‌کند و مهمترین راه مقابله با این ویروس جلوگیری از برگزاری تجمع و دورهمی است.

وی با بیان اینکه حساسیت مردم نسبت به ویروس کرونا نباید کاهش پیدا کند یادآور شد: نیاز است با هدف حساس‌سازی و آگاهی بخشی جامعه، اطلاع رسانی در خصوص بیماری کرونا تقویت شود.

این مقام مسئول از تشدید نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و برخورد قانونی با افراد خاطی خبر داد و افزود: با توجه به شرایط موجود در اجرای مصوبه‌های ستاد کرونا جدی هستیم و با جان مردم شوخی نداریم و کوچک‌ترین اهمال کاری را نمی‌پذیریم و قطعاً مطابق قانون برخورد خواهد شد.

کد خبر 5299119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha