۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۴۶

معاون استاندار مرکزی:

موکب‌داران از ثبت‌نام افراد برای پیاده‌روی اربعین خودداری کنند

موکب‌داران از ثبت‌نام افراد برای پیاده‌روی اربعین خودداری کنند

اراک- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: امسال پیاده‌روی زائران حسینی در اربعین وجود ندارد، بنابراین موکب‌داران از ثبت‌نام افراد در این روزها خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز اکرمی ظهر سه‌شنبه در نشست ستاد اربعین استان مرکزی، اظهار کرد: سفر زمینی در اربعین امسال برای تمامی زائران ابا عبدالله الحسین (ع) حذف شده و تنها موکب‌داران و کمیته‌های ستاد اربعین امسال می‌توانند به‌صورت هوایی به کشور عراق سفر کنند.

وی ادامه داد: بر اساس مذاکرات انجام شده با کشور عراق، ۳۰ هزار نفر شامل افرادی که ۲ دز واکسن را تزریق کرده و بیماری زمینه‌ای نیز نداشته باشند تنها به‌صورت هوایی برای شرکت در آئین‌های عزاداری اربعین مجاز به مسافرت به این کشور هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: در خصوص برگزاری آئین‌های اربعین هفته آینده از سوی ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیری می‌شود و این تصمیمات در نشست ستاد کرونا و اربعین استان اعلام می‌شود.

اکرمی عنوان کرد: با توجه به اینکه هزینه سفر هوایی برای موکب‌داران بسیار سنگین است و مقرر شده هیچ‌گونه کالایی از کشور منتقل نشود و پیشنهاداتی برای انتقال کالا مورد نیاز موکب‌داران استان مرکزی به ستاد ملی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: امسال پیاده‌روی زائران حسینی در اربعین وجود ندارد بنا بر این موکب‌داران از ثبت‌نام افراد برای پیاده‌روی اربعین خودداری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در پایان بیان کرد: نیاز است تمهیدات لازم از سوی سپاه روح الله و نیروی انتظامی استان با همکاری ستاد اربعین برای جلوگیری از سفر افراد به مرزها و ایجاد تجمع در مرزها اندیشیده شود.

کد خبر 5299200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha