۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۰۰

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد؛

ورود ۵.۵ میلیون دوز واکسن آسترازنکا و سینوفارم به کشور

ورود ۵.۵ میلیون دوز واکسن آسترازنکا و سینوفارم به کشور

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: شب گذشته ۵۰۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا و صبح امروز ۵ میلیون دوز واکسن سینوفارم وارد کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رئیسی، با اعلام این مطلب که تا آخر شهریور ۱۵ میلیون دوز واکسن دیگر هم وارد کشور خواهد شد، افزود: هفته آینده هم بیش از ۱۳ میلیون دوز واکسن وارد می‌شود و خیلی زود وارد چرخه توزیع و تزریق می‌شود.

وی با بیان این موضوع که از پیک پنجم عبور کردیم و از آبان فوتی‌های کرونا به زیر ۵۰ نفر می‌رسد، گفت: انتظار می‌رود هموطنان در کنار واکسیناسیون، پروتکل‌ها را رعایت کنند و ماسک بزنند.

رئیسی با عنوان این مطلب که خبرهای خوبی برای هفته آینده داریم، افزود: یکشنبه و پنجشنبه هفته آینده حداقل دو محموله واکسن به میزان ۵ میلیون دوز وارد کشور خواهد شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: به احتمال زیاد اواسط هفته هم حدود ۳.۲ میلیون دوز واکسن به کشور وارد خواهد شد. بر اساس پیش بینی‌ها در هفته آینده هم حدود ۱۵ میلیون دوز دیگر علاوه بر این پنج میلیونی که وارد شده، به کشور وارد می‌شود که در مجموع تا آخر شهریور حدود ۲۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور خواهد شد.

رئیسی افزود: خبر خوب دیگر اینکه ورود حدود ۳۰ میلیون دوز واکسن نیز در مهر ماه به کشور قطعی شده است، با این حساب واکسیناسیون دوز اول را برای گروه هدف که حدود ۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هستند، کامل خواهیم کرد و برای دوز دوم هم مشکلی نداریم و واکسن در دسترس خواهد بود.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر آمارهای اعلامی بدون احتساب واکسن‌های تولید داخل است. تولید داخل هم سرعت گرفته و تاکنون حدود ۴ میلیون دوز واکسن از داخل دستمان رسیده است که با استقبال بسیار خوبی مواجه شده اند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه به آمار تجمیعی واردات واکسن اشاره و اظهار کرد: به طور کلی از ابتدا تاکنون حدود ۴۹ میلیون دوز واکسن وارد کشور شده است، تا هفته آینده هم حدود ۱۵ میلیون دوز و مهر ماه هم حدود ۳۰ میلیون دوز واکسن وارد خواهد شد.

رئیسی در خصوص افزایش مراکز واکسیناسیون گفت: برنامه داریم تعداد مراکز تجمیعی که حدود هزار و هشت عدد است را دو برابر کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: همچنین، برنامه داریم اکثر مراکز به صورت دو شیفت فعالیت کنند که سرعت واکسیناسیون افزایش پیدا کند تا از مرز یک تا یک و نیم میلیون دوز تزریق در روز عبور کنیم.

کد خبر 5300514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha