۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۳۵

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

سینما رسانه ای نافذ است/ تشریح برنامه های روز سینما در فارس

سینما رسانه ای نافذ است/ تشریح برنامه های روز سینما در فارس

شیراز - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: روز ملی سینما برای ارج نهادن به هنری فراموش نشدنی است زیرا سینما به عنوان رسانه ای نافذ و تعیین کننده عمل می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، صابر سهرابی با اشاره به اینکه روز ملی سینما، روزی برای ارج نهادن بر هنری فراموش نشدنی است به تشریح برنامه‌های ویژه این ایام که همزمان با ۲۱ شهریور، روز ملی سینما برگزار خواهد شد پرداخت.

وی افزود: سینما رسانه‌ای است نافذ و تعیین کننده و امروزه، می‌توان برای بسترسازی و عملیاتی کردن برنامه‌ها و راهبردهای کلان ملی و بین المللی از این رسانه بهره گیری کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با امید به فراهم شدن روزهای پررونق سالن‌های سینما، افزود: برای فهم سینما به طور کلی و سینمای یک کشور به نحو خاص نمی‌توان از عناصر و ویژگی‌های فرهنگی غفلت کرد.

او ادامه داد: برای فهم بهتر چیستی‌ها و چگونگی‌های سینمای امروز نیز باید سینما را به عنوان یکی از عناصر فرهنگی در نظر آورد و بعد در چارچوب فرهنگ خودمان، به فهم مؤلفه‌ها و ویژگی‌های سینمای ایرانی در کشور اسلامی‌مان دست یافت.

سهرابی آئین گرامیداشت فعالان فیلم سازی، تکریم از آموزشگاه‌های آزاد سینمایی، شرکت‌های فیلمسازی، مدیران و کارکنان آن، و همچنین رونمایی از پوستر دهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز را از برنامه‌های گرامیداشت روز ملی سینما اعلام کرد که طی هفته آینده اجرا می‌شود.

این مسئول فرهنگی گفت: روزانه صدها فیلم در سینماهای مختلف دنیا به روی پرده می‌رود و حاصل آن میلیاردها دلار درآمد برای شرکت‌های فیلم سازی و سرگرمی میلیون‌ها انسان در سراسر این کره خاکی است، امروزه فیلم و سینما جز جدایی ناپذیری از زندگی آدمی است و به عبارت دیگر بشر را وابسته خود کرده و نیاز به برنامه ریزی جدی دارد.

کد خبر 5301664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha