۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۳۸

در آستانه اربعین حسینی

همایش بین‌المللی اربعین حسینی در اردبیل برگزار می‌شود

همایش بین‌المللی اربعین حسینی در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل- مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل از برگزاری دومین همایش بین‌المللی اربعین حسینی در اردبیل خبر داد.

حجت‌الاسلام عبدالله حسنی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یک روز مانده به اربعین حسینی چهارم مهرماه دومین همایش اربعین حسینی به شکل بین‌المللی برگزار می‌شود تا از ابعاد مختلف این رویداد بزرگ جهان اسلام مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی و سایر دانشگاه‌های استان و همچنین نهادهای فرهنگی سعی کردیم تا امسال به شکل بین‌المللی این رویداد را برگزار کنیم تا زمینه حضور نخبگان علمی از کشورهای مختلف فراهم آید.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: فراخوان این همایش به چهار زبان عربی، انگلیسی، اردو و فارسی منتشر شده بود و صدها اثر از محققان و پژوهشگران با محوریت اربعین حسینی به دبیرخانه ارسال شده بود که از بین آنها آثار برتر مورد تجلیل و تکریم قرار می‌گیرد.

حسنی افزود: در این همایش که با حضور نخبگان علمی و پژوهشی از کشورهای مختلف برگزار خواهد شد، سعی بر این است تا مقالات برتر ارائه شده در قالب پوستر و یا به شکل حضوری قرائت و مورد بررسی قرار گرفته تا حادثه عظیم عاشورا و اربعین حسینی مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: دانشگاه محقق اردبیلی در تلاش است تا با برگزاری همه ساله این رویداد به تقویت همبستگی امت اسلامی با محوریت تکریم ائمه اطهار به ویژه عزاداری برای سید و سالار شهیدان در ایام اربعین حسینی کمک کرده و به نوعی اذهان و قلب‌ها را معطوف به این حادثه تاریخی و با عظمت کند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل اضافه کرد: تمام بشر امروز به حقانیت مکتب اسلام و تشیع و روی آوردن به حقیقت حادثه کربلا و عاشورا در ابعاد مختلف اهتمام دارند و ما نیز با برگزاری این همایش به شکل بین‌المللی سعی داریم تا به وظیفه خطیر و رسالت تاریخی خود در تبیین علمی و منطقی این رویداد بزرگ کمر همت بسته و به برگزاری باشکوه همایش اربعین حسینی در سطح ملی و بین‌المللی کمک کنیم.

کد خبر 5303165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha