۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۵۴

به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران؛

۱۴ هزار روضه خانگی و ۷۰۰ مراسم تعزیه در ایام محرم و صفر برگزار شد

۱۴ هزار روضه خانگی و ۷۰۰ مراسم تعزیه در ایام محرم و صفر برگزار شد

اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران با اجرای طرح «روضه خانگی» اقدام به برپایی روضه های خانگی و سیار در سطح استان تهران نمود.

به گزارش خبرنگار مهر، در محرم امسال با توجه به افزایش شیوع بیماری منحوس کرونا دستورالعمل‌های ویژه بر اساس ابلاغیه ستاد ملی کرونا جهت برگزاری مراسمات مذهبی در ماه محرم و صفر ابلاغ گردید که این محدودیت‌ها برای عزاداران و هیأت مذهبی موانعی را ایجاد کرد تا نتوانند همچون سنوات قبل از کرونا برنامه‌های خود را پرشور برگزار نمایند.

در همین راستا این اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران با اجرای طرح «روضه خانگی» که در سال گذشته هم اجرا شده بود اقدام به برپایی روضه‌های خانگی و سیار در سطح استان تهران نمود.

در این طرح بیش از ۱۴ هزار روضه خانگی و همچنین ۷۰۰ مراسم تعزیه در بازارها، خیابان‌ها، کوچه‌ها، مجتمع‌های مسکونی، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی در سطح استان برگزار گردید. با همکاری مدرسه راهبری علم و عمل در طی مدت ماه محرم در ۹ ندامتگاه، ۲۰ مرکز توانبخشی تحت نظارت سازمان بهزیستی استان تهران و ۳۰ کلانتری شهر تهران با حضور مبلغین و مبلغات این مدرسه، مراسم سخنرانی و روضه خوانی برگزار گردید.

امور بانوان این اداره کل نیز با همکاری امور بانوان شهرداری تهران در طی مدت ماه محرم در ۱۲ بوستان ویژه بانوان شهر تهران اقدام به برپایی طرح" زیر آسمان روضه" نمود که در این مراسم روزانه بیش از ۵ هزار نفر حضور داشتند و این طرح تا پایان ماه صفر به ویژه ایام اربعین حسینی در بوستان‌های ویژه بانوان شهر تهران ادامه خواهد داشت.

شبکه مبلغین استان تهران (حمات) با اجرای طرح «هر واحد صنعتی یک حسینیه» در قالب پویش تبلیغی برکات الحسین (ع) در ۳۰ واحد صنعتی بزرگ استان تهران در طی مدت ماه محرم حاضر و به اقامه عزا برای سیدالشهدا (ع) پرداختند.

شایان ذکر است که اجرای روضه‌های خانگی و سیار تا پایان ماه صفر در سطح استان تهران با همکاری هیأت مذهبی و شبکه مبلغین و مبلغات ادامه دارد.

کد خبر 5303005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha