۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۴۷

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

تخصیص سهمیه نهاده‌ها بر اساس سرشماری دام‌ها باشد

تخصیص سهمیه نهاده‌ها بر اساس سرشماری دام‌ها باشد

فیروزکوه- معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور بهبود تولیدات دام بر ضرورت تخصیص سهمیه نهاده‌ها بر اساس سرشماری دام‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی رضایی عصر یکشنبه با حضور در جلسه بررسی مشکلات دامداران در شهرستان دماوند، اظهار داشت: با توجه به طرح مشکل مربوط به نهاده‌های دامی، ذکر این مطلب حائز اهمیت است که مشکلات مشترکی در کشور اعم از خشکسالی وجود دارد که بحث تحریم نیز به آن دامن زده و بر این مشکلات افزوده است.

رضایی با اشاره به اینکه تخصیص سهمیه نهاده‌ها بر اساس سرشماری دام‌ها با تأیید دستگاه‌های دولتی و به تشکل‌های مربوطه است گفت: باید سرشماری دقیقی از جمعیت دامی شهرستان صورت گیرد و حسب اطلاعات ثبت شده سهمیه مورد نظر برای دامداران بویژه در ۶ ماهه دوم سال که دسترسی به مراتع کمتر است در نظر گرفته شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور بهبود تولیدات دام با اشاره به اینکه ارزش غذایی خوراک آماده دام بالاست و این خوراک در نظر گرفته شده تا دامداران بتوانند به سلامت از شرایط خشکسالی عبور کنند افزود: در این خصوص باید نظارت لازم صورت گیرد.

وی بیان داشت: در خصوص نرخ دام، شورای خرید به همت مجلس شورای اسلامی تشکیل شده و به بررسی این مهم می‌پردازد و در بحث تسهیلات، اگر یارانه‌ای در اختیار دامداران قرار گیرد، می‌توانند در خصوص هزینه‌کرد و تهیه خوراک دام اقدام نمایند.

کد خبر 5303188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha