۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۱۵

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس:

نیازی به واردات برنج نیست/ ضرورت خرید تضمینی برنج

نیازی به واردات برنج نیست/ ضرورت خرید تضمینی برنج

ساری- نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس واردات برنج را به ضرر تولید داخلی و کشاورز دانست و گفت: نیازی به واردات برنج نیست.

علی بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه با واردات برنج به صورت صددرصدی مخالف هستیم، اظهار داشت: بارها و بارها به دولت تذکر دادیم در فصل برداشت محصول استراتژیک برنج دست به واردات نزد.

وی با اظهار اینکه واردات برنج به کشاورزان در قیمت گذاری برنج ضربه می‌زند، گفت: به دلیل واردات و عدم تعادل بخشی به عرضه و تقاضا، کشاورز دچار مشکل می‌شود.

وی با عنوان اینکه با واردات و کاهش قیمت محصول، تولیدکننده دچار ضرر می‌شود، تصریح کرد: باید سیاست خرید تضمینی محصولات کشاورزی و برنج طراحی شود.

بابایی کارنامی با عنوان اینکه برنج در سبد خرید تضمینی قرار ندارد، گفت: از این رو با واردات برنج در فصل برداشت به شدت مخالف هستیم ضمن اینکه در کشور توان تولید به اندازه کافی داریم و واردات لازم نیست.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس یادآور شد: با توجه به اینکه به اندازه کافی برنج در کشور وجود دارد دولت نسبت به خرید تولیدات داخلی اقدام کند.

وی میزان تولید برنج در کشور را سه میلیون تن ذکر کرد و گفت: میزان مصرف دو میلیون و ۵۰۰ هزار بوده است و نیاز به واردات نداریم.

کد خبر 5304311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • جمشید IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      0 1
      بنده کشاورزم .. شالیزارها کوچک است..باید .. تجمیع شده.. و بصورت . تعاونی ...و چند ده هکتاری ..کاشته شود.‌..تا صرفه اقتصادی داشته باشد.. بصورت فعلی..هیچ کس شود نمی برد
    • باباعلی IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      1 0
      به فکر اقشار ضعیف ومتوسط جامعه هم باشید ،یازتشستگان ،کارمندان ،کارگران و......که قوت غالبشان برنج است تازه نفع عدم واردات را خود شالیکاران نمی برند ،من یک بازنشسته هستم نه یک دلال ظاهرا نمایندگان صدای بازنشستگان واقشار ضعیف ومتوسط را نمیشنوند
    • دبیر بازنشسته IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      3 0
      شما تضمین کنید که قیمت برنج بالا نرود و بلکه پایین بیاید و با قدرت خرید مردم بازی نکند بنده هم به موافقان عدم واردات برنج شما می پیوندم. لطفا با عقل مردم بازی نکنید.هم دلالان برنج خارجی و هم دلالان برنج داخلی به فکر جیب خود هستند ولی مهم قدرت خرید برنج از سوی مردم است.
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      0 0
      دیروز برای یک بسته نایلونی 4/5 کیلویی طارم یک شرکت معروف بیش از دویست تومن پرداخت کردم.بنج غذای اصلی است.قیمتش را کنترل کنید.
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      0 0
      انصاف است برنج کیلوی 44 هزار تومان بفروشید
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      1 0
      با سلام به این آقای نماینده بگوئید با اینکه برنج خارجی وارد شده ودر بازار فراوان است شما شمالی ها برنجتان را دپو کردید و دارید بصورت قطره چکانی وارد بازار کرده وکیلو ۵۰هزار تومان می فروشید وای بحالی که برنج وارد نشود شما فکر کنم طرفدار برنج ۱۰۰هزارتومانی هستید