۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۴۶

میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته؛

از تعیین حریم برای تئاترشهر تا درخواست تورگردانان از ضرغامی

از تعیین حریم برای تئاترشهر تا درخواست تورگردانان از ضرغامی

اعلام مقررات پروازهای اربعین به دفاتر مسافرتی، انتصابات جدید در وزارت میراث فرهنگی و درخواست تورگردانان از ضرغامی و تعیین حریم تئاتر شهر خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

به گزارش خبرنگار مهر، این هفته درباره پروازهای اربعین خبرهای مختلفی منتشر شد از جمله از سوی سازمان هواپیمایی کشوری که مقررات پروازهای اربعین را به آژانس‌های هواپیمایی ابلاغ کرد. در این ابلاغیه آمده بود که متقاضیان سفر به عتبات عالیات در بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر موظف به ثبت‌نام در سامانه سماح هستند بنابراین آژانس‌های هواپیمایی اجازه فروش بلیت پروازهای اربعین به افرادی که از طریق این سامانه ثبت‌نام نکرده‌اند را ندارند. همچنین اعلام شد که بر اساس اطلاعیه همین سازمان، قیمت بلیت پروازهای رفت و برگشت اربعین حداکثر باید پنج میلیون تومان باشد.

حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز گفته است ۲۰۰ پرواز رفت و ۲۰۰ پرواز برگشت از سوی ایرلاین‌های ایرانی برای روزهای اربعین در نظر گرفته شده است.

در این هفته همچنین نشست مجازی با حضور فعالان تورگردانی برگزار شد. آنها اعلام کردند که چرا مسئولین کشوری اجازه می‌دهند ایرانی‌ها برای شرکت در کنسرت خواننده‌های لس‌آنجلسی به خارج از کشور بروند و از ترکیه سوغاتی مانند ویروس لامبدا به ایران بیاورند اما مرزها را برای ورود گردشگران خارجی واکسن‌زده باز نمی‌کنند. آنها همچنین اعلام کردند که امیدوارند با سیاست‌های در نظر گرفته شده از سوی وزیر جدید میراث فرهنگی، مشکلات گردشگری دو سال اخیر حل شود. همچنین با سرعت تزریق واکسن در کشور تا چند ماه آینده وضعیت مناسبی برای کشور به وجود آید تا بتوان گردشگری داخلی و ورودی را نسبت به آن رونق داد. با این وجود نباید منتظر شد تا همه مردم واکسینه شوند و آن وقت مرزها را برای گردشگران باز کرد.

انتخاب ایران به عنوان نایب رئیس کمیسیون جنوب آسیا

این هفته نشست مجازی کمیسیون جنوب آسیا و کمیسیون مناطق شرق آسیا، اقیانوسیه و جنوب آسیا برگزار شد. در این نشست ایران نیز حضور داشت و اعلام شد که بیست و چهارمین مجمع عمومی سازمان جهانی جهانگردی آذرماه به صورت دوسالانه در مراکش برگزار می‌شود. همچنین تمدید عضویت ایران در شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری برای دو سال آینده و انتخاب ایران به عنوان نایب رئیس کمیسیون جنوب آسیا، از دستاوردهای این نشست مجازی بود.

همچنین این هفته خبرهایی از انتصابات جدید وزارت میراث فرهنگی از سوی ضرغامی مطرح شد. از جمله مراسم تودیع علیرضا بای و معارفه حسن میثمی به عنوان مدیرکل جدید روابط‌عمومی وزارت میراث فرهنگی. میثمی یکی از فعالان حوزه رسانه است که با حکم ضرغامی به عنوان مدیر روابط‌عمومی فعالیت خواهد کرد. خبرهای دیگری نیز از انتصابات در این وزارتخانه شنیده شده از جمله حضور علی دارابی به عنوان قائم مقام و معاون میراث فرهنگی کشور که هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است. علاوه بر این، شنیده می‌شود که یکی از متخصصان و پژوهشگران حوزه گردشگری به عنوان معاون گردشگری معرفی خواهد شد.

تعیین حریم تئاترشهر

این هفته پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جلسه شورای فنی در وزارت میراث فرهنگی خبر داد و گفت: در این شورا حریم مجموعه تئاترشهر تعیین و مصوب شد. به محض آنکه وزارت میراث فرهنگی این حریم را به وزارت ارشاد ابلاغ کند، با همکاری شهرداری، شورای شهر و نهادهای مربوطه اقدامات لازم در این باره انجام خواهد شد.

همچنین ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی این هفته در نامه‌ای به اداره کل میراث فرهنگی استان‌ها اعلام کرد: فعالان گردشگری بدون در نظر گرفتن گروه سنی نسبت به ثبت‌نام و ارائه اطلاعات برای دریافت واکسن کرونا اقدام کنند. این موضوع چند روز پیش توسط ضرغامی به وزیر بهداشت اعلام شد و خواسته بود تا فعالان گردشگری در زمره افراد واکسینه شده قرار گیرند. با این وجود فعالان حوزه گردشگری اعلام می‌کنند که بهتر است از میان واکسن‌های موجود در ایران، آسترازنکا به آنها تزریق شود چرا که واکسن‌های دیگر مورد پذیرش کشورهای اروپایی نیست.

این هفته همچنین پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری برای مهرماه آغاز شد. بر اساس اعلام شرکت‌های حمل و نقل ریلی، پیش‌فروش این قطارها برای مهرماه امسال از بیست و دوم شهریور ماه آغاز شده و مسافران برای بازه زمانی اول تا آخر مهرماه می‌توانند بلیت قطار رزرو کنند.

کد خبر 5306105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha