۲۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۴۶

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی خبر داد؛

پنجمین و ششمین دوره آموزش مربیان حفظ قرآن برگزار شد

پنجمین و ششمین دوره آموزش مربیان حفظ قرآن برگزار شد

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی از برگزاری پنجمین و ششمین دوره آموزش مربیان «طرح ملی تحفیظ قرآن کریم» در مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مسعود میریان با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۹ به دلیل شیوع بیماری کرونا دوره آموزش حضوری برای مربیان طرح تحفیظ قرآن کریم برگزار نشد، عنوان کرد: خوشبختانه با هماهنگی‌های صورت گرفته موفق شدیم پنجمین و ششمین دوره آموزش مربیان طرح ملی تحفیظ قرآن کریم را به پایان برسانیم که با استقبال خوبی هم همراه بود.

وی افزود: در این دوره چهار روزه که از ۲۰ تا ۲۴ شهریور ماه امسال برگزار شد، ۱۲۰ نفر از مربیان ما مورد آموزش قرار گرفتند و در هر جلسه که از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر ادامه داشت، روش‌های انگیزه‌سازی حفظ قرآن، تدریس و شیوه‌های آن، برنامه‌دهی و روش‌های بیان مفاهیم قرآن به مربیان طرح تحفیظ آموزش داده شد.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی ادامه داد: دوره‌های آموزش ما در دو سطح مقدماتی و تکمیلی برگزار شد و در قالب آن حافظان ۱۰ جز به بالا تحت آموزش‌های مقدماتی و حافظان ۲۰ جز به بالا تحت آموزش‌های تکمیلی قرار گرفتند.

حجت الاسلام میریان خاطرنشان کرد: تدریس این دوره را حجت الاسلام سید مهدی هاشمی از مربیان باتجربه و برجسته حوزه و دانشگاه و مدیرعامل مؤسسه نورالثقلین و همچنین مؤلف کتاب «تفسیر ذکر مبارک» بر عهده داشت که ایشان خود از حافظان کل قرآن کریم هستند که از سال‌های قبل به عنوان یکی از مربیان ما در این دوره‌ها حضور داشته‌اند.

وی از برگزاری این دوره آموزشی در مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت واقع در خیابان شارستان رضوی در جوار حرم مبارک امام رضا (ع) خبر داد و تأکید کرد: «موسسه فرهنگ قرآن و عترت دارالتحفیظ ابوطالب» مجری این دوره آموزشی بود که زیر نظر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی فعالیت می‌کند.

گفتنی است دوره‌های اول تا چهارم آموزش مربیان «طرح ملی تحفیظ قرآن کریم» پیش از این در سال ۱۳۹۸ توسط همین مرکز برگزار شده است

کد خبر 5307737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha