۲۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۴۶

برای اولین بار در استان مرکزی صورت گرفت؛

عقد تفاهم نامه ارائه خدمات حمایتی با محوریت مساجد در استان مرکزی

عقد تفاهم نامه ارائه خدمات حمایتی با محوریت مساجد در استان مرکزی

اراک- طی تفاهم نامه مشترک بین اداره کل تبلیغات اسلامی و کمیته امداد استان مرکزی، خدمات حمایتی به جامعه هدف کمیته امداد با محوریت مساجد استان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر ظهر یکشنبه در نشست مشترک بین سازمان تبلیغات اسلامی و کمیته امداد استان مرکزی تفاهم نامه همکاری بین این دو سازمان به امضا رسید.

در این نشست حجت‌الاسلام مهدی عباسی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: هم‌افزایی کمیته امداد و سازمان تبلیغات منشأ خدمات ارزشمند خواهد شد و نتیجه این همکاری مشترک خدمت بیشتر به محرومین است.

وی ادامه داد: عمده جامعه مؤمن، متدین، معتقد و علاقمند به نظام از خانواده‌های زیر پوشش این نهاد هستند و در این خانواده‌ها استعداد و ظرفیت‌های قابل توجهی برای پیشرفت وجود دارد و در زمان جنگ بسیاری از رشادت‌ها در میدان جنگ نیز از درون این خانواده‌ها شکل گرفت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: با این تفاهم نامه می‌توان از افراد نخبه ۲ دستگاه برای همکاری مشترک به منظور ترویج فرهنگ انفاق و دستگیری بیشتر از نیازمندان بهره‌مند شد و امیدواریم این اقدامات خیرخواهانه باقیات صالحات و زمینه ساز شکل‌گیری جامعه پیش از ظهور ولی عصر (عج) باشد.

به گزارش خبرنگار مهر در ادامه این نشست مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی اظهار کرد: خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد از مقربان الهی هستند، چرا که زمان گرفتاری و مشکلات انسان به خداوند نزدیک‌تر است و خدمت به این خانواده‌ها افتخاری بزرگ برای امدادگران این نهاد مردمی است.

وی ادامه داد: کمیته امداد و سازمان تبلیغات هر دو مولود انقلاب هستند و امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه همکاری و با بهره گیری از سرمایه‌های اجتماعی اقدامات خوبی در مسیر توانمندی خانواده‌های تحت حمایت برداشته شود.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: توسعه فرهنگ خیر و احسان، اجرایی کردن برنامه‌های زکات و احیای این واجب الهی، اجرای برنامه‌های فرهنگی مشترک، کاهش فقر و نابرابری، توسعه خدمات کیفی و کمی به مددجویان با محوریت مساجد از مفاد این تفاهم نامه همکاری است.

مؤمنی از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد سه درصد توسط صندوق امداد ولایت به خانواده‌های نیازمند برای اشتغال، کارگشایی، مسکن، درمان و سایر موارد خبر داد و در ادامه گفت: این صندوق آمادگی دارد با هم افزایی صندوق‌های قرض الحسنه خانگی به این صورت که با سپرده گذاری مبالغ این صندوق‌های خانگی برابر آن سپرده نیز صندوق سپرده گذاری کرده و به افراد معرفی شده توسط این صندوق‌های خانگی تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار مهر این تفاهم نامه همکاری در ۸ ماده، ۲ موضوع کاری و با اهداف استفاده از ظرفیت‌های مشترک، حفظ کرامت مددجویان و هماهنگی در امور خیر و احسان با محوریت مساجد و با تعهدات مشترک ۲ دستگاه برای ۲ سال منعقد شد.

کد خبر 5308348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha