۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۰۴

با تاکید بر دوگانگی عملکرد غرب؛

پاکستان: پول های افغانستان را آزاد کنید

پاکستان: پول های افغانستان را آزاد کنید

وزیر خارجه پاکستان در گفتگو با خبرنگاران، خواستار رفع انسداد ذخایر مالی بین المللی بلوکه شده افغانستان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان از قدرتهای جهانی خواست تا میلیاردها دلار دارایی های افغانستان را که پس از روی کار آمدن طالبان مسدود شده است، آزاد کنند.

قریشی همچنین ادامه داد که انتظار ندارد دولت طالبان به زودی به رسمیت شناخته شود.

وی در همین رابطه به خبرنگاران گفت: از یک سو، شما برای جلوگیری از بحران (در افغانستان)، کمک های مالی جدیدی جمع آوری می کنید و از سوی دیگر آنها نمی توانند از پولی که مال آنها است، متعلق به آنها است، استفاده کنند.

قریشی افزود: گمان کنم مسدود کردن دارایی ها به وضعیت (فعلی) کمکی نمی کند. من جدا از قدرتها می خواهم که این سیاست را بازنگری کرده و رفع انسداد (پول های افغانستان) را در نظر بگیرند.

وی در پایان گفت: این کار همچنین اقدامی اعتمادساز خواهد بود که می تواند محرک ایجاد رفتارهای مثبت باشد.

پیشتر نیز «ضمیر کابلوف» نماینده ریاست‌جمهوری روسیه در امور افغانستان از آمریکا خواسته بود تا دارایی های بانک مرکزی افغانستان را مسدود نکند.

وی تاکید کرده بود: اگر همکاران غربی ما در واقع نگران سرنوشت مردم افغانستان هستند، پس نباید با مسدود کردن ذخایر طلا و ارز کشور افغانستان مشکلات اضافی را بر آنها تحمیل کنند.

این در حالیست که پیشتر واشنگتن از مسدود کردن ذخایر طلا و ارز کشور افغانستان به بهانه مقابله با طالبان در این کشور خبر داده بود.

طبق اعلام صندوق بین المللی پول، ذخایر مالی بین المللی بانک مرکزی افغانستان تا پایان ماه آوریل سال جاری، مبلغ ۹.۴ میلیارد دلار آمریکا برآورد شده است.

کد خبر 5310182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha