۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۶

با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

جشن غنچه ها و شکوفه ها در مدارس کشور برگزار شد

جشن غنچه ها و شکوفه ها در مدارس کشور برگزار شد

جشن غنچه ها و شکوفه ها صبح امروز، به صورت نمادین با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها برای نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اولی‌ها، امروز پنج شنبه اول مهرماه در سراسر کشور برپا و مدارس میزبان بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار کلاس اولی خواهند بود.

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه مراسم جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها با بیان اینکه خوشحالم در شرایط متفاوت امروز با استقبال بی نظیر خانواده‌ها مواجه شدیم گفت: امیدوارم با تمهید مقدمات و با کمک اولیا زمینه بازگشایی آرام و تدریجی را فراهم کنیم. خانواده‌ها بیش از هر زمان دیگری نیاز به حضور دانش آموزان در مدارس را اعلام کردند.

وی افزود: اکنون پس از دو سال، زمینه حضور دانش آموزان در مدارس فراهم شده است. اگر قرار باشد شادی و نشاط به جامعه برگردد باید زمینه حضور دانش آموزان در مدرسه را فراهم و در این راستا سلامت بچه‌ها را تأمین و تضمین کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: روزهای سختی را پشت سر گذراندیم و تلاش کردیم در دو سال اخیر امر آموزش و پرورش دنبال شود و خوشحالیم که امروز زمینه حضور دانش آموزان در مدارس فراهم شده است. در سراسر کشور تمهیدات لازم برای تأمین امنیت و سلامت دانش آموزان به کار گرفته شده و تلاش می‌کنیم از دو طریق شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی و همچنین حضور برنامه ریزی شده در قالب آموزش ترکیبی، آموزش سال تحصیلی با کیفیت تری را تجربه کنیم.

کاظمی با اشاره به آسیب‌های ناشی از کرونا در بخش‌های مختلف گفت: در این میان آموزش بیشترین آسیب‌ها را دید و امید است با برنامه طراحی شده برای امسال، زمینه استمرار آموزش‌ها به صورت حضوری و تدریجی فراهم و دنبال کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سال تحصیلی را با شبکه شاد آغاز می‌کنیم گفت: اما برای پایه‌های اول ابتدایی دستور دادیم از آن جهت که حتماً باید با معلمان آشنا شوند، با رعایت پروتکل‌ها به صورت گروهی و حداقل یک روز در مدرسه حضور یابند و بعد وارد فضای شاد شوند.

کاظمی با اشاره به سه گامی که برای بازگشایی مدارس طراحی شده گفت: در گام اول مدارس روستایی و عشایری و مدارس کم جمعیت به صورت حضوری بازگشایی می‌شوند که ۴۵ هزار مدرسه را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: واکسیناسیون معلمان هم تمام شده و این مدارس کم جمعیت روستایی و عشایری می‌توانند با رعایت پروتکل‌ها آموزش حضوری را از اول مهر داشته باشند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در گام دوم مدارس با جمعیت متوسط آموزش را حضوری آغاز خواهند کرد البته نحوه بازگشایی را به مدارس و مناطق تفویض اختیار کردیم گفت: تلاش می‌کنیم با برنامه ریزی مناسب، زمینه بازگشایی حضوری و تدریجی را فراهم کنیم. این سیاست دولت است.

کاظمی افزود: در همه جای دنیا بیشترین خسارات را حوزه آموزش و مدارس دیده‌اند و آسیب‌های ناشی از عدم حضور به راحتی جبران نمی‌شود، به ویژه در دوران ابتدایی که اگر مهارت‌ها تقویت نشوند جبران آن مشکل خواهد بود. همه شاهد افت کیفیت بودیم و امید است خانواده‌ها کمک کنند سال تحصیلی را با کمترین حضور آغاز و با بیشترین حضور دانش آموزان به پایان ببریم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره ساماندهی نیروی انسانی و خروج بازنشستگان از سیستم اظهار کرد: بازنشستگی به معنای قطع همکاری نیست. بخشی از نیروی انسانی ما از طریق استمرار خدمت بازنشستگان تأمین می‌شود.

کاظمی با اشاره به اینکه وظیفه من پیگیری دغدغه‌ها و مطالبات فرهنگیان در همه بخش هاست گفت: رئیس جمهور دستور فوری درباره پرداخت معوقات دادند و حضور رئیس جمهور در شورای عالی آموزش و پرورش نیز نشان از توجه به آموزش و پرورش دارد. تاکید دارم درباره تحقق مطالبات فرهنگیان کمتر سخن بگویم، اما پیگیر هستم.

وی همچنین ضمن اعلام اینکه رتبه بندی از پیچ مهمی عبور کرد و پس از تصویب در کمیسیون آموزش، وارد سامانه مربوط در مجلس شد عنوان کرد: برای تدوین آئین نامه برنامه داریم و از شب گذشته هماهنگی‌های لازم را برای تدوین آن انجام دادیم تا رتبه بندی در سقف اعتبارات پیش بینی شده بودجه امسال به اجرا دربیاید.

کاظمی ادامه داد: واکسیناسیون معلمان تمام شده و واکسیناسیون دانش آموزان در حال انجام است. امسال، سال کاملاً متفاوتی است. همه همت کردند و به کمک آموزش و پرورش آمدند. سرانه بهداشتی را دارند کم کم تخصیص می‌دهند و بخشی محقق شده و دارد به حساب مدارس واریز می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره واکسیناسیون ابتدایی‌ها گفت: در هیچ کجای دنیا ابتدایی‌ها واکسن نزده‌اند، اما در مدرسه حضور دارند. از مهمترین الزامات رعایت فاصله اجتماعی و قواعد بهداشتی است که ما قول می‌دهیم آن را رعایت کنیم. در اختیار مدیر مدرسه است که دانش آموزان را گروه بندی کند و حتی در مقاطع بالاتر پس از واکسیناسیون نیز رعایت قواعد بهداشتی و فاصله اجتماعی الزامی است.

کد خبر 5311683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha