۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۰۷

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:

سلامت دانش آموزان اولویت نخست آموزش و پرورش کرمانشاه است

سلامت دانش آموزان اولویت نخست آموزش و پرورش کرمانشاه است

کرمانشاه- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: سلامت دانش آموزان در مدارس و فضای آموزشی اولویت نخست آموزش و پرورش کرمانشاه است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید یزدان پناه ظهر امروز در آئین جشن شکوفه‌ها ویژه دانش آموزان کلاس اولی، اظهار کرد: دانش آموزان شور و نشاط جامعه هستند اما در ۱۸ ماه گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا مدارس به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمد.

وی افزود: سلامت دانش آموزان و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای آموزش و پرورش استان کرمانشاه در اولویت نخست قرار دارد و هیچ موضوعی نباید سلامت دانش آموزان را تهدید کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: فرایند تزریق واکسن کرونا برای دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در استان کرمانشاه آغاز شده و خانواده‌های دانش آموزان نیز از ماه‌های گذشته تزریق واکسن کرونا را آغاز کرده‌اند.

یزدان پناه با اشاره به اهمیت حضور دانش آموزان کلاس اولی در کلاس‌های درس، گفت: آموزش حضوری و دیدار چهره به چهره با معلم در فرایند آموزش دانش آموزان کلاس اولی بسیار تأثیرگذار است و سبب تقویت پایه دانش آموزان خواهد شد.

وی بیان کرد: در مدارس روستایی و عشایری از روز شنبه سوم مهر فرایند آموزش با حضور دانش آموزان، معلمان و مدیر مدرسه آغاز می‌شود و در شهرها و مدارس دارای جمعیت بالای ۱۵۰ نفر با نظر شورای مدرسه شامل کادر آموزشی و اولیا دانش آموزان تقسیم بندی لازم برای حضور دانش آموزان صورت خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: حضور در مدارس الزامی نیست و دانش آموزان می‌توانند با دریافت نسخه جدید برنامه آموزش مجازی شاد در کلاس درس حاضر شوند و در نسخه جدید شبکه شاد امکان برقراری ارتباط بین معلم و دانش آموز وجود دارد.

یزدان پناه با اشاره به نحوه فعالیت سرویس مدارس گفت: رانندگان سرویس دانش آموزان باید دارای کارت تزریق واکسن کرونا بوده و تنها مجاز به سوار کردن سه دانش آموز هستند.

وی تصریح کرد: ۹۲ درصد معلمین استان کرمانشاه واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و سایر معلمین نیز باید در اسرع وقت نسبت تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه بیان کرد: ماسک و مواد ضدعفونی در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت و پس از اتمام آموزش، مدرسه ضدعفونی خواهد شد.

کد خبر 5311875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha