۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۵

کارشناس فرهنگی و رسانه‌ای؛

اربعین یک رسانه تمام‌عیار و زیبا برای انتقال مفاهیم بزرگ است

اربعین یک رسانه تمام‌عیار و زیبا برای انتقال مفاهیم بزرگ است

قزوین - کارشناس فرهنگی و رسانه‌ای با بیان اینکه اربعین یک رسانه تمام‌عیار و زیبا برای انتقال مفاهیم بزرگ است، گفت: هدف اربعین شکل‌گیری مدینه فاضله مهدوی است.

جابر خرم نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر جریان اربعین را بزرگ‌ترین رسانه تاریخ دانست و اظهار کرد: حضرت زینب (س) را می‌توان به‌عنوان اولین پیام‌رسان و خبرنگار تاریخ معرفی کرد و به نوبه‌ای میلاد ایشان را علاوه بر پرستاران می‌توان به خبرنگاران نیز منتصب کرد.

کارشناس فرهنگی و رسانه‌ای اذعان کرد: به‌طورکلی حرکت عظیم سیدالشهدا به‌سوی کربلا یک جریان رسانه‌ای است و پیام ایشان در کربلا دارای ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است.

هیئت عزاداری و جریان اربعین ناشر پیام انسان‌سازی است

وی افزود: محسن حسام مظاهری در کتاب رسانه شیعه خود به‌طور کامل به مسئلهٔ اربعین و رسانه پرداخته است چنانچه حرکت عظیم کربلا پیام‌رسان مفاهیم عمیق قرون ۱۴۰۰ سال پیش را به گوش می‌رساند که هیئت عزاداری و جریان اربعین ناشر پیام انسان‌سازی است.

رئیس خانه مطبوعات استان قزوین اذعان کرد: اربعین طی سال‌های متمادی با وجود حکومت‌ها و خطرهای مختلف برگزار شد اما نزدیک به یک دهه است که این جریان مفهومی متفاوت را به خود گرفت.

وی با اشاره به اینکه اربعین یک رسانه تمام‌عیار و زیبا برای انتقال مفاهیم بزرگ است گفت: اربعین در سال‌های اخیر با حضور ملت‌ها و ملیت‌های مختلف برای یک آرمان و هدف مشترک برگزار شد که هدف این جریان شکل‌گیری مدینه فاضله حکومت جهانی بقیه‌الله است.

این مسئول تصریح کرد: مردم در جریان اربعین و پیام اربعین ماشین اعداد، منافع، سود مالی و مادی و تعلق دنیا را رها کرده و برای این آرمان مشترک به یکدیگر کمک می‌کنند و تمام اقشار هم‌رتبه با پای پیاده بدون برخورداری خاص به‌سوی یک مقصد و آرمان اسلامی حرکت می‌کنند.

اربعین نمادی از حکومت بعد از ظهور و تراز اسلامی است

وی بیان کرد: اربعین نمادی از حکومت بعد از ظهور و تراز اسلامی است که مردم با وجود قومیت‌ها و ملت‌های مختلف همدیگر را درک کرده و به یکدیگر عشق می‌ورزند.

خرم نیا در پایان حرکت اربعین را نمونهٔ بی‌همتا و ملموس حکومت حضرت مهدی (عج) دانست و عنوان کرد: در مسیر اربعین تعداد کثیری از حکومت‌ها بدون هول و هراس مال، ترس از سرقت و به دور از مسائل مادی در کنار هم قرار می‌گیرند و با وجود سخت‌های راه می‌کوشند و به یکدیگر کمک و محبت می‌کنند تا به هدف مشترک برسند.

کد خبر 5314556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha