۸ مهر ۱۴۰۰، ۹:۴۳

در گفتگو با مهر اعلام شد؛

فرایند انتخاب روسای دانشگاه ها در دولت سیزدهم

فرایند انتخاب روسای دانشگاه ها در دولت سیزدهم

مشاور وزیر علوم و سرپرست دفتر وزارتی فرایند انتخاب روسای دانشگاه ها را اعلام کرد و گفت: برای هر دانشگاه ۳ تا ۵ گزینه معرفی می شود.

علی شمسی‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره روند انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها در وزارت علوم گفت: برای انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها کمیته‌ای تحت عنوان کمیته انتصابات رؤسای دانشگاه‌ها در وزارت علوم تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این کمیته دارای ۷ عضو است که اسامی آنها نیز اعلام نمی‌شود تا این اعضا با فراغ بال بتوانند گزینه ریاست دانشگاه‌ها را بررسی کنند، و این کمیته فقط مختص رؤسای دانشگاه‌ها است.

مشاور وزیر علوم و سرپرست دفتر وزارتی افزود: کار اعضای کمیته مذکور تصمیم سازی برای وزیر علوم است که وزیر علوم بتواند تصمیم بگیرد.

وی ادامه داد: اعضای کمیته اسامی گزینه‌های مختلف را از کانال‌های مختلف دریافت کرده و آنها را با معیارهایی که دارند بررسی کرده و با شاخص‌هایی که دارند ارزیابی کرده و امتیاز دهی می‌کنند و سپس ۳ الی ۵ گزینه را از هر دانشگاهی با امتیازات کسب شده به وزیر علوم معرفی می‌کنند و در نهایت وزیر علوم گزینه نهایی را انتخاب و معرفی می‌کند.

به گزارش مهر، تا کنون سرپرستان دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبایی، صنعتی امیر کبیر و الزهرا (س) توسط وزیر علوم تحقیقات و فناوری معرفی و منصوب شده‌اند. این افراد برای تأیید نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می‌شوند.

کد خبر 5316652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • اباذر IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      3 0
      خود وزیر و ایشان قبلا می گفتند سامانه راه می اندازیم و شاخص ها را اعلام می کنیم و نظر خواهی و....!!!! اول فکر کنید و بعدش حرف بزنید تا خلاف گویی نشود!!!!
    • کارمند دانشگاه IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      0 1
      با توجه به شناختی که از وزیر علوم داریم‌که انسانی منطقی و دلسوز هستن از ایشان می خواهیم فامیل ریس جمهور را از طرف مشورت خارج کنند که نه خودشان و نه گزینه های که معرفی کردن سابقه مدیریتی دارند این دانشگاه دیگر تحمل فرد جدید برای تجربه اندوزی و آزمون خطا را ندارد
    • ماریا IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      0 0
      باسلام. تو برخی شهرها شنیده شده که نمایندگان مجلس آن شهر دارند در انتصاب رئیس دانشگاه دخالت میکنند امیدواریم که این درست نباشد چون خودش فاسدهای بعدی رو به دنبال دارد