۸ مهر ۱۴۰۰، ۹:۳۱

گزارش مهر؛

قطع گاز مایع خودروها نان رانندگان را آجر کرد/لزوم اجرای طرحی جامع

قطع گاز مایع خودروها نان رانندگان را آجر کرد/لزوم اجرای طرحی جامع

تهران- اجرای طرح « سدف» و الکترونیکی کردن عرضه گاز مایع در استان تهران مشکلاتی را برای رانندگان ایجاد کرده است که رفع این مشکلات نیازمند بازنگری جامع این طرح است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها، وحید محمدی یکتا: طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع چندی است، که در کشور مطرح شده و از سال جاری به مرحله اجرا در آمده است، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی دلیل اجرای این طرح را توزیع مناسب گاز مایع و رساندن آن به دست مصرف کنندگان واقعی خانگی عنوان کرده است.

هدف از اجرای این طرح تأمین رفاه شهروندان، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و استفاده غیرمجاز از گاز مایع و نیز ساماندهی توزیع فرآورده‌های نفتی با استفاده از کارت بانکی سرپرست خانوار در همه شهرستان‌های زیر پوشش این مناطق اعلام شده است.

اما تعداد کثیری از رانندگان خودروهای مسافرکش در استان تهران که از گاز مایع «ال. پی. جی» به عنوان سوخت اصلی استفاده می‌کنند، با اجرای این طرح با مشکلات عمده روبرو شدند و برخی از خانه‌های روستایی نیز برای تأمین سوخت مورد نیاز خود دچار مشکل هستند.

طی روزهای اخیر شاهد ایجاد مشکلات برای تعدادی از شهروندان در پیشوا، رباط کریم، دماوند، ورامین و بهارستان و فیروزکوه ایجاد کرده است، تا جایی که تجمعات اعتراض آمیزی را نیز در رباط کریم، پیشوا و برخی دیگر از مناطق استان تهران شاهد بودیم.

نباید بر مشکلات معیشتی مردم اضافه شود

یکی از رانندگان مسافر کش خودرو در رباط کریم که به این طرح اعتراض داشت، به خبرنگار مهر گفت: با اجرای این طرح نان ما بریده می‌شود، من تنها نیستم و بسیاری از همکارانم نیز با خودروهای خود که گاز مایع مصرف می‌کنند، نان زن و بچه‌هایشان را از این راه تأمین می‌کنند، باید یک فکر اساسی برای امثال من انجام شود.

وی افزود: بسیاری از خودروها در پی گرانی و سهمیه بندی بنزین و عدم افزایش متناسب کرایه‌ها به استفاده از گاز مایع روی آورده اند، اما حالا شرکت نفت می‌گوید، استفاده از گاز مایع به عنوان سوخت خودروها غیر قانونی و ممنوع است، نقش نمایندگان مجلس که ما به آنها رأی داده ایم، در دفاع از بخش قابل توجهی از شهروندان که از این راه ارتزاق می‌کنند، چیست، آیا در این شرایط کرونا و مشکلات معیشتی باید به جای کمک به رانندگان زحمتکش برای آنها ایجاد مشکل شود.

قطع گاز مایع خودروها نان رانندگان را آجر کرد/لزوم اجرای طرحی جامع

درآمد رانندگان نصف شده است

راننده دیگری که اهل پیشوا بوده و از سوخت گاز مایه برای خودرو خود استفاده می‌کند، نیز با بیان اینکه با افراد بسیاری که قبلاً گاز مایع توزیع می‌کردند، تماس گرفتم، اما هیچکس کپسول گاز ندارد، به خبرنگار مهر گفت: هیچ جا کپسول گاز نیست، با افراد زیادی تماس گرفتم، اما هیچکس کپسول پر ندارد.

وی گفت: من راننده یک تاکسی هستم، سهمیه بنزین دارم، اما پاسخگوی کارکرد خودرو ام نیست، چه کاری باید انجام دهم، از این سوخت جز برای جابجایی مسافران استفاده نمی‌کنم.

این راننده اضافه کرد: گاز خودرو من قانونی است، اما درآمدم نصف شده و این میزان سهمیه پاسخگوی مصرفم نیست، از مسئولین می‌خواهم، فکری برای ما رانندگان کنند.

فرماندار رباط کریم: مشکل تأمین گاز مایه به طور موقت رفع شد

فرماندار رباط کریم در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با رایزنی‌های انجام شده، موقتاً گاز مایع به سبد سوخت خودروها بازگشت.

نظام ملکشاهی با اشاره به خطرات مرگبار استفاده از گاز مایع به‌عنوان سوخت خودروها، افزود: طبق هماهنگی با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مقرر شد، فعلاً سهمیه سوخت گاز مایع خودروهای این منطقه تأمین شود.

قطع گاز مایع خودروها نان رانندگان را آجر کرد/لزوم اجرای طرحی جامع

وی با تاکید بر اینکه عواقب هرگونه حادثه‌ای بر عهده جایگاه‌داران عرضه این سوخت خواهد بود، اعلام کرد: حتماً کسانی که از گاز مایع برای خودرو استفاده می‌کنند هرچه سریع‌تر وضعیت سوخت‌رسانی خودروی خود را به گاز سی‌ان‌جی تغییر دهند.

تشکیل جلسه اضطراری در فرمانداری پیشوا برای رفع مشکل تأمین گاز مایع

پیگیری‌های خبرنگار مهر همچنین حکایت از برگزاری جلسه بررسی تأمین و توزیع گاز مایع سیلندری در پیشوا دارد، گفته می‌شود، در این جلسه که با حضور حسین کردستانی، معاون برنامه ریزی و اداری- مالی فرماندار پیشوا، ابوالفضل نجمی، معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار و جمعی دیگر از مسئولین این شهرستان حضور داشتند، مقرر شد، تا اقداماتی برای تأمین موقتی گاز مایع انجام شود.

تماس تلفنی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با وزیر کشور

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: در مورد مشکلات تأمین گاز مایع در پیشوا، ورامین و قرچک با وزیر کشور تماس تلفنی داشتم.

حسین نوش آبادی افزود: به زودی مشکل تأمین کپسول گاز به طور موقت رفع می‌شود، اما باید رانندگان نیز فکری برای تبدیل خودروهای خود بکنند.

قطع گاز مایع خودروها نان رانندگان را آجر کرد/لزوم اجرای طرحی جامع

خطرات مصرف غیرمجاز گاز مایع «ال. پی. جی» در خودروها بر کسی پوشیده نیست، اما به نظر می‌رسد، طرح «سدف» برای الکترونیکی کردن درخواست گاز مایع نیز دارای نواقصی است، که از جمله آن می‌توان به نیاندیشیدن تمهیدات برای خودروهای مجازی که سوخت گاز مایع مصرف می‌کنند، اشاره کرد.

از سویی دیگر نمی‌توان با پاک کردن صورت مساله، جمع کثیری از رانندگان خودروها که توسط گاز مایع اقدام به مسافرکشی و تأمین خرج خانواده می‌کنند، را در نظر نگرفت، بلکه باید در طرحی فراگیر، خودروهایی که سوخت گاز مایع استفاده می‌کنند، بدون نوبت و با تسهیلاتی به سوخت «سی. ان. جی» تبدیل کرد و پس از آن گاز مایع را بر روی آن‌ها بست.

امیداست با اتخاذ تصمیمات سنجیده مشکلات این تعداد از شهروندان زحمتکش استان تهران و دیگر نقاط کشور رفع شود و از سویی از خطرات احتمالی استفاده غیر استاندارد، از سوخت مایع نیز جلوگیری به عمل آید.

کد خبر 5316672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      32 0
      سلام همسرم من باماشین کارمیکنه درآمدجزمسافرکشی نداره توروخدا دادستان البرزبرسیدگازال پی جی درالبرزموجودنیست چیکارکنم ما مثلا مسلمان هستیم پس چراکه جواب نمی دهد
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      27 1
      باعرض سلام، برای من خیلی جالبه که حکومت دم از مستضعف میزنه، ولی عملا داره ریشه ضعفا را میزنه، قبول که مصرف ال پی جی مشکلاتی داره ولی کاش در مورد دزدی ها و اختلاس ها هم همینطور انقلابی برخورد میشد
    • سعید IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      21 0
      مسبب وضعیت کنونی مملکت وجود مسعولین بی سواد و پر مدعا مغرور هست که به هر قسمتی از این مملکت ورود میکنن خرابش میکنن شاید هم دارن با هماهنگی مردم رو به ستوه میاره و وضعیت معشیتی مردم رو بدتر میکنن تا با ایجاد گرانی کسری بودجه رییسی رو جبران کنن اونم از گلوی مردم بریدن بودجه سوراخ زیاد داره اونو اصلاح
    • بهنام IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      22 1
      مشکل گاز مایع برای خودروها ک گاز مایع استفاده همیشه اول پاییز بوده و باعث نگرانی و اعصاب خوردی میشه.چرا باید ب جای کم کردن مشکلات معیشتی ب اون دامن زد همه میدونن گاز مایع از خیلی جهات بهتر از سی ان جی هستش.خیلیا دارن از طریق استفاده از گاز مایع در خودروهاشون امرار معاش میکنن این اذیت کردن رو دست بر
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      26 1
      من یه مسافر کش هستم به والله با بنزین اصلا نمیشه کار کرد ماشین منم ال پی جی هستش گاز نیست پس ما چکار کنیم .چرا فقط بلدید نون مردم رو اجر کنید به والله این دفعه قرار بر مردن هم باشه من کوتاه نمیام بسه دیگه بنزین رو گرون کردید حالا نوبت گاز شد چطور هست بفرستید به لبنان انشاالله نابود بشین همتون
    • اشکان IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      27 1
      میشه نمونه هایی از خطراتی ک گاز مایع داشته یا ایجاد کرده نشون بدین هرچی ک ما میبینیم مربوط ب انفجار گاز سی ان جی هستش
    • شاهین صفری IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      17 1
      واقعا تاسف داره ک قشر پایین رو روز ب روز فقسر تر میکنین پولدارا ک ال پی جی نمیزنن .اگه این غیر مجاز بود چرا اجازه فروش مخزنشو دادین. مثل این میمونه ماشینو گرون ب مردمت بفروشی بنزینو قطع کنی به روشون. و خطرش هم که از سی انجی کمتره شیر خروجی هوا داره موقع سوخت گیری.
    • حبیب IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      4 33
      کار درستی کردن شارژ غیر اصولی lpj وخطراتی که داشت و بوی گازی که موقع شارژ کردن توکوچه وخیابان راه می انداختند برن cnj نصب کنند
      • سام IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
        25 1
        تو چیکاره ای که نظر می دی!سی ان جی کی اینقدر پول داره نصب کنه!برو رد کارت
      • علی AE ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
        9 0
        بذار سنت قانونی بشه بعد ویز ویز کن اینو کی راه داده اینجا اونایی ک ال پی جی دارن آدمای زحمت کشن دزد نیستن با خودت اشتباه نگیر
      • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
        4 0
        مردم فکر نون شبن تو تو فکر بوی بد
    • ابوالفضل IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      9 0
      سلام الان زمستونه یکم مصرف گاز بالا میره از برج یک بعد وتابستون اگه به ماشینا گاز ندن همه تاسیسات میخوابن ودرشونا باید گِل بگیرن.
    • احمد ضیائی IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      11 0
      همه اظهار نظرات فرماندار و دست اندرکارها دروغی بیش نیست، کجا مشکل حل شده؟ چند روزه گازی وجود نداره اصلا... تکلیف مسافرکش های شخصی چی میشه؟ من لیسانس دارم مسافرکشم با گاز مایع چند روز از نون خوردن افتادم
    • حامد حقیقت IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      4 0
      خیلی از رانندگان وانت هم از گاز مایع استفاده می‌کنند، تکلیف آنها چیست؟
    • AE ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      14 0
      گاز مایع از هر نظر خوبه.کی گفته خطر داره.هیچ خطری نداره.دروغ نگویند به مردم
    • غلامرضا IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      7 0
      سلام اخه ما ملت چرا باید همیشه در فشار باشیم ما که گاز ال پی چی بستیم چکار کنیم یعنی باید بازش کنم اخه ماکشورمان روی نفت گاز خوابیده چرا گاز نداریم پس گاز کجا میره
    • نسل سوخته IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      9 0
      بنزین و گاز باید رایگان باشه.اول بنزین رو از ملت گرفتن بعدش گازوئیل حالا هم نوبت ال پی جیه .وقاحت و پرویی این مسئولین تموم شدنی نیست.به ما سوخت نمیدن میفرستن به لبنان.عوضش امنیت داریم.حالم از این زندگیه سگی بهم میخوره
    • عبدالعزیز IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      13 0
      من کارگر هستم و ماشینم پیکان گاز مایع هستش. با شرایط فعلی واقعا با نبود گاز مایع باید از خرج و خوراک خانواده خودمون بزنیم تا بتونم ماشین را بنزین بزنم و بچه خودمو ببرم مدرسه و کارهای شخصی خودمو انجام بدم. واقعا خطر گاز مایع چیه؟ آیا خودروهای cng خطر ندارن؟ ؟
    • مهران IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      11 0
      لعنت بهتون بیاد هر روز بد تر از دیروز هستین
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      4 9
      منم گازم مایع بود چند سال پیش انقدر شل کن سفت کن کردن رفتم سی ان جی کردم راحتم الان از هر لحاظ
    • سجادروززخ IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      7 1
      دوسال است ماشین را گاز مایع بستم و فقط اسیری میکشم واسه پیدا کزدنش،خسته شدم،قیمتش رو هر چند ماه کلی بالامیبرند و اصلا نمیصرفه،
    • محسن اردشیری IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      10 0
      تورو بقران گاز مایع رو دوباره به ماشین ها بدین من یه هفته یه ریال واسه خانوادم در نیاوردم مستاجرم تورو بخدا به دادمون برسین
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      9 0
      والا به خدا این مشکل گریبان شهرستان شهریار هم گرفته نون مارو آجر نکنید به خدا این آخرین راه واسه نون در آوردن ماست توروخدا پیگیری کنید به خدا خطر این از سی ان جی کمتره
    • مهدی IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      8 0
      ینی خاک برسر هر چی مسؤل بی لیاقته
    • حسین AE ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      9 0
      مسئولین محترم حق دارند درد مردم را نفهمند. آنها از طبقه ی اشراف تشریف دارن. مردمی که ال پی جی مصرف میکنن برایشان مردم حساب نمی شوند. نفسشان از جای گرم بیرون میادـماشین ضد گلوله ال پی جی حالیش نیس. سیر از گرسنه خبر نداره. مسئول وظیفت خدمت کردنه. نه نون بریدن. اونجا که نشستی از صدقه سریه مردمه.
    • محمد IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      7 0
      اینقدر مردم رو اذیت نکنین.والا با بدبختی داریم زندگی میکنیم.مجانی که گاز پر نمیکنیم.به هر قیمت میفروشین داریم پرداخت میکنیم.بذارین مردم لااقل یه لقمه کوچیک داشته باشن.انصاف داشته باشید آخه
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      5 0
      سلام بنده در اصفهان زندگی میکنم و متاسفانه اینجا هم گاز مایع فقط باید با ثبت نام در سامانه سدف باشد بنده هم الان چند روزی میشه که نمیتونم با ماشین کار کنم متاسفانه تصمیمات گرفته شده در کشور اصلا به فکر مردم نیستن و به ناگهان تصمیم گیری میشود گاز مایع از سی ان جی خطرش کمتر هست
    • مجید IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      5 0
      این چه مسخر بازی اخ ما که تمام بدبختیمان زندگیمان با این ماشینه اخ خدارو خوش میاد شما گاز بردارید بنزین ۳۰لیتر به کجای ما میرسه نا مسلمانان شما که دم از اسایش مردم ایران میزنید این اسایش این رفاه بس کنید دیگه حالا نوبت گاز اینم میخوای بگیرید ماکه از هنه لحاظ مردی بیش نیستیم با این وضعیت کرانی
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      8 0
      غلط میکنن گازبه قیمت بالا میفروشن مردم بیچاره اینجا موندن
    • احمد IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      4 0
      دزدی جای دیگر را بگیرید من با گاز مایع کار میکنم نون خونه رو در میارم حالا این دزدی ولی برای خودشان نیست برای کشور عراق می‌فرستید ولی خودمون نداریم
    • علیرضاخانمحمدی DE ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      4 1
      آقای مسئولین عزیزلطفاحقوق این ملت شهیدپروررادراولویت قراردهید.این ملت ناموس وشرفتان است به ناموس وشرفتان احترام قائل شوید.مامسلمانیم خداماراآفریده تابرابرحق تلاش کنیم.همه ی مان رایک روزبه گورخواهندبرد.اگه تکه ای لقمه برای ماهی ها به دریابندازی خداآن راثبت خواهدکردواقعا زندگی راخیلی برایمان سخت کردین
    • حمیدرضا IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      7 1
      دقت کردین مرگ میدن به تب راضی شیم بیاین سی ان جی کنین ما ال پی جی رو قطع کنیم صادر کنیم کدوم کارشناس باشرفی رو پیدا می کنید بنویسه امضا کنه خطر سی ان جی کمتر از ال پی جیه
    • علی IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      2 0
      ما که از سوخت ال پی جی استفاده میکنیم دولت یه فکری به حال ما کنه پول کپسول دادیم تو این وضعیت چطوری بریم سی ان جی بخریم
    • مجتبی IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      4 0
      اگر گاز ال پی جی غیره قانونیه پس چرا تو کشور مخزنشو با قطعاتشو تولید میکنید و میفروشید به مردم من راننده چه گناهی کردم مخزن سی ان جی ده ملیون قیمتشه رایگان بدسد به مردم از خداشونه نصب کنن رو ماشین
    • مهدی IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      7 0
      واقعا رفتارتون نشون نمیده به فکر جون مردم باشید.ما راننده های بیچار چ کار کنیم باشه پول نصب cngجور کردیم.بعدش با مشکلات متور ماشینمون چ کار کنیم ک سر این گاز ب وجود میاد شما فکر کردید درد ما همین کپسوله همیچیو ازمون گرفتید بیایید جونمونم بگیرید راحت بشیم.
    • علی AE ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      7 0
      به والله اینا همش بهونس من خودم lpg دارم اولا کدوم خطر؟؟؟؟؟؟وقتی کنار مخزن هنگام پر شدن سیگار بکشی معلومه خطر داره پمپ بنزینم همینه.این از این.دوما دولت داره دق میکنه ک چرا ما از بنزین خیلی کمتر از دیگرون استفاده می‌کنیم.چون تا ۳روز نیازی ب سوخت نداری با lpg برعکس بنزین ک نصفش هواس.
    • علیرضا IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      8 0
      عجیبه که کارشناسا و همه اهل فن ها ایران میگن که ال پی جی خطر بیشتری داره!! اگر خطرش بیشتره پس چرا باید ترکیه بیشترین خودروی ال پی جی سوز در جهان داشته باشه؟چرا آمریکا داره از این سوخت تو ماشینای دیزلی استفاده میکنه؟ در کشورهای پیشرفته سعی میشه که سبد سوختی رو افزایش بدن!!
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      7 0
      سی ان جی مخربه سرسیلندر زود خراب میکنه گازچرندی هست
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      3 0
      لعنت خدا بر آن مسئولی که با تصمیم غلط نون هزاران خانواده فقیر آجر میکنه هزاران لعنت به شما که درد این قشر ضعیف نمی فهمید و با این تصمیم ها زندگی افراد زیادی را تباه کردید لعنت به شما
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      2 0
      خدا خودش بداد همه برسه
    • Reza IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      3 0
      سلام خواهشا فکری به حال ما راننده ها بکنید چرا زمستون به زمستون با روح روان ما بازی میکنید
    • محسن محمودان IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      4 0
      خدایا راحتمون کن از این وضع ب خدا همینجوری نمیصرفه کارکردن با ماشین بنزین ۳تومنی که هیچی این گازم ک هرروز گرون میکردید الانم که نمیدید خدا لعنت کنه مسئولین بی لیاقت رو که فکر مردم رو نمیکنن
    • مهدی IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      5 0
      درآمد نصف شده!!! دوست عزیز من الان سه هفتس خونه نشین شدم بخام سی ان جی کنم تو تهران خودتون میدونید به اندازه کافی سی ان جی نیست ساعتها باید توی صف وایسیم گاهی نصف روز چون قبلا ماشینم گازی بود خسته شدم برا همین.ال پی جی بستم اینم که اینجوری شد 😔😔😔😔
    • حجت IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      3 0
      اگر خطر داشت نصف جایگاه های ترکیه ال پی جی نبود،ترکیه ایی که گازشو ایران تامین میکنه،بگید میخاییم گاز ال پی جی رو بیشتر صادر کنیم چرا الکی میگید خطر داره،چقد دیگه مردم صبر دارن،بسه دیگه چقد دزدی اخه
    • محمد IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      3 0
      اولا گاز مایع خطرش دربرابر سی ان جی که اروپا بهش میگه بمب متحرک خیلی ناچیزه دوما اگه غیر مجازه چرا ازمن ۴تومان پول گرفتن کارگاه های مجاز واسه نصب دیگه بسته چقدر به مردم ظلم میکنین من اسنپ کار میکنم بنزین کردن ۳۰۰۰الان تازه رفتم ۴تومان دادم مایع نصب کردم یکی ب داد این مردم برسه
    • hadi IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      1 0
      اونی که میترکدسی ان حی هست باقطع گازنارضایتی هاازمسولین بیشترمیشودوکماکان دامن گیرخودشان میشوداخه قطع کردیدفکری هم برای قطعی گازومردم کردیداول مشکلات قطعی گازراحل کنیدبعدقطع کنید
    • سیاوش IR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      0 0
      خدا لعنت کنه هرچی مسول بیسواد و احمقه!!خطر مطر بهونست دوستان،برادران فلسطینی لبنانی سوریه ای عراقی برای فصل سرما نیاز بیشتری ب گاز مایع دارند.دست در دست هم گشنه بمانیم تا آنها گشنه نمانند خدای ناکرده!!! شرمنده برادران تروریست حوثی رورفراموش کردم😂😂😂😂😂😆😆😆😆😢😢😢😢
    • Majid IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      1 0
      سلام مناز تبریزام.. مام گاز نداریم.... این گاز داره میره ارمنستان بخاطر اون میخوان ببندن.. در ظمن مجانی میره ارمنستان.. همین الان تو جاده گروس، قافلان 400 تا تانکر موندن چون آذربایجان اجازه عبور بهشون نمیده فقط بخاطر خوش خدمتی به ارمنستان، والسلام
    • چنگیز IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      0 0
      لعنت بر مردم آزار