محورهای رسانه های لبنان؛

احیای روابط اردن با سوریه/ آغاز مرحله سیاسی جدید در لبنان

احیای روابط اردن با سوریه/ آغاز مرحله سیاسی جدید در لبنان

رسانه‌های لبنان طی ۲۴ ساعت گذشته به موضوعات مختلفی پرداختند که احیای روابط اردن با سوریه مهمترین سوژه خبری این رسانه‌ها است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: رسانه‌های مختلف لبنان در ۲۴ ساعت گذشته به رویدادهای مختلفی پرداختند که سرخط خبری آنها بدین شرح است:

روزنامه الأخبار در مطلبی آورده است: زمامداران به دنبال مکانیسمی برای بازسازی سیستم غارت خود هستند که گفتگو با صندوق بین المللی پول نیز در این راستا است.

این روزنامه در مطلبی دیگر آورده است: ۲۷ مارس ۲۰۲۲ موعد انتخابات پارلمانی/حزب الله در انتخاب رئیس جمهور بعدی نمی‌تواند کسی را بپذیرد که ویژگی‌هایش کمتر از عون باشد/ عون قدرت حزب الله را افزایش داد.

روزنامه البناء گزارش داد: مسیر احیای روابط با دمشق برای لبنان باز است و لازمه اش تنها اراده مقام‌های لبنانی است. انتظار، اتلاف وقت است. اردن که پیشتر در ائتلاف علیه سوریه بود روابط خود را احیا کرده است.

روزنامه البناء همچنین عنوان کرده است: اردوغان جام زهر ترتیبات جدید ادلب را می نوشد/ پذیرش پایان دادن به جنگ حلب و عقب نشینی نیروهای مسلح از آن منطقه.

روزنامه الدیار نوشت: انتخابات آینده، آغاز تغییر در قدرت لبنان و انتقال به یک مرحله جدید خواهد بود.

این روزنامه در مطلبی دیگر آورده است: عربستان موضعی در خصوص شخص میقاتی یا حریری یا دیاب ندارد بلکه موضع آن در قبال وضع کلان لبنان است/ از نظر عربستان، با وجود حمایت ریاض از لبنان اما این کشور عرصه‌ای برای حمله سیاسی یا ارسال مواد مخدر شده است.

کد خبر 5318141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha