۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۹:۳۹

یادداشت؛

گرد محرومیت بر چهره شهرستان عسلویه

گرد محرومیت بر چهره شهرستان عسلویه

بوشهر- منابع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی در شهرستان عسلویه قرار دارد ازاین‌رو این شهرستان نسبت به تمام نقاط کشور متمایز و خاص‌تر است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - حسین لاری*: شهرستان عسلویه به عنوان قطب انرژی کشور نقش به سزایی در تولید ملی دارد، اما متأسفانه همچنان که می‌بینیم گرد محرومیت بر چهره این شهرستان وجود دارد و حتی گاهاً شاهدیم که مردم از داشتن یک سری امکانات اولیه نیز محروم هستند.

در ادامه به شکل فهرست‌وار تعدادی از مشکلات و نیازمندی‌های شهرستان عسلویه را به استحضار جنابعالی می‌رسانم:

۱_ اولین قدم فوری انتخاب و معرفی فرمانداری انقلابی جهادی دلسوز و مردمی با رایزنی و مشورت با بزرگان و نخبگان انقلابی شهرستان.

۲_ تغییر فوری مدیران ناکارآمد بی‌انگیزه و بی‌برنامه که دغدغه خدمت به مردم شهرستان ندارند و تنها به صندلی مدیریت تکیه زده‌اند.

۳_ استفاده از ظرفیت نیروی انسانی بومی شهرستان در مدیریت ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان و پرهیز از انتصاب مدیران غیربومی و ناآشنا به حوزه مأموریت و هدر دادن وقت و سرمایه دولت و مردم برای افرادی که بیایند در شهرستان و مشق مدیریت بنویسند و رزومه بسازند.

۴_ مهم‌ترین مشکل شهرستان بیکاری جوانان و عدم اشتغال پایدار آنان و محروم ماندن جوانان شهرستان عسلویه از اشتغال در شرکت‌های صنعتی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های مستقر در شهرستان.

۵_ سایه شوم آلودگی شدید هوا و وجود تأسیسات آلوده‌کننده صنعتی در شهرستان عسلویه بر جان و روان مردم شهرستان سنگینی می‌کند باید برای این درد کهنه راه‌حلی یافت.

۶_ آب مایه حیات است عسلویه از بی‌آبی رنج می‌برد عسلویه و نخل تقی و بیدخون در نیمی از روزهای هفته آب ندارند و روستاهای شهرستان هم وضعیت نامناسب‌تری دارند راه‌حل فوری و عاجل آن احداث آب‌شیرین‌کن است که علیرغم وعده‌های دولت‌مردان گذشته تاکنون ناکام مانده است و روی کاغذ مانده است.

۷_ تقویت زیرساخت‌های بندری در بنادر عسلویه و نخل تقی و تبدیل آنها به بنادر صادراتی و ساماندهی تجارت و بازرگانی و معافیت‌های ملوانی و ته لنجی و نیز لایروبی و تقویت گنجایش بنادر و اسکله‌ها.

۸- ساخت و تقویت زیرساخت‌های مناسب برای گردشگری ساحلی در مناطق ساحلی ایجاد بومگردی محلی و ایجاد شغل‌های مناسب در حوزه گردشگری ساحلی.

۹_ اتصال فوری عسلویه به راه‌آهن سراسری و توسعه راه‌ها و فعال کردن بخش بین‌الملل فرودگاه عسلویه و ایجاد پروازهای خارجی برای جذب گردشگر خارجی و ایجاد اشتغال.

۱۰_ احداث فوری بیمارستان بزرگ تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان برای رفع مشکلات بهداشتی و درمانی مردم و کمک به بیمارانی که به دلیل عوارض ناشی از آلودگی صنعتی منطقه به بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج مبتلا شده‌اند اختصاص سرانه خاص درمان به بیماران خاص و بیماران ناشی از آلاینده‌ها و پشتیبانی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از مراکز بهداشتی درمانی شهرستان عسلویه راهکار رفع مشکلات بهداشتی درمانی

۱۱_ آموزش و مهارت نقش برجسته‌ای در توان افزایی جوانان جویای کار دارد و ایجاد یک مرکز فنی حرفه‌ای و اهتمام به آموزش جوانان در رشته‌های موردنیاز صنعت می‌تواند راه را برای اشتغال جوانان فراهم نماید.

۱۲_ آموزش و پرورش زیربنای توسعه در هر کشوری است ساخت فضای آموزشی مناسب، تقویت بنیه علمی دانش آموزان، برگزاری کلاس‌های کنکور، اختصاص سرانه آموزشی منطقه صنعتی، صندوق حمایت از نخبگان دانش‌آموزی و دانشجویی می‌تواند باعث تحول آموزش در این منطقه عسلویه

* فعال اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای شهرستان عسلویه

کد خبر 5319595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha