۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۶:۳۳

گزارش خبری/

پایتخت انرژی کشور نیازمند توسعه زیرساخت‌ها/ مسئولان به خواسته‌های مردم عسلویه توجه کنند

پایتخت انرژی کشور نیازمند توسعه زیرساخت‌ها/ مسئولان به خواسته‌های مردم عسلویه توجه کنند

بوشهر - خبرگزاری مهر: شهرستان عسلویه به عنوان قطب صنعت و انرژی و اقتصادی کشور شناخته می‌شود ولی زیرساخت‌های این منطقه به خوبی توسعه نیافته است و لازم است که مسئولان توجه بیشتری به این منطقه داشته باشند تا مردم و ساکنین آن بیش از این در رنج و عذاب نباشند.

به گزارش خبرنگار مهر، عسلویه تا چند سال پیش روستایی دورافتاده و محروم بیش نبود ولی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های بسیار خوبی در صنایع به ویژه در بخش‌های نفت و گاز و پتروشیمی در این منطقه صورت گرفته است.

پیشرفت صنایع در این منطقه به گونه‌ای است که بخش عظیمی از گاز مورد نیاز کشور در این منطقه تولید می‌شود و محصولات مهمی نیز در این منطقه تولید و به خارج از کشور صادر می‌شود. این منطقه همچنان در حال توسعه است و در سال‌های اینده درآمد کشور از این منطقه بیشتر خواهد شد.

هر چند عسلویه از یک روستای کوچک به یک شهرستان تبدیل شده است ولی بسیاری از مناطق این شهرستان همچنان مانند یک روستا است و پیشرفت‌های این منطقه به هیچ وجه با پیشرفت‌های صنایع این منطقه یکسان نیست.

درون فنس‌های فازهای مختلف پارس جنوبی و تاسیسات پتروشیمی مستقر در این منطقه و مراکز اداری آن پیشرفت‌های بسیار خوبی صورت گرفته است ولی این پیشرفت‌ها به خوبی در بیرون فنس‌ها صورت نگرفته است.

مردم شهرستان عسلویه دود و آلایندگی و دیگر مشکلات صنایع را در بین خود دارند ولی از امکانات این مناطق بی بهره‌اند. جمعیت این مناطق به شدت افزایش یافته است ولی زیرساخت‌های شهری آنها توسعه نیافته است.

می‌طلبد که مسئولان فکری اساسی برای توسعه این زیرساخت‌ها داشته باشند و حال که معاون اول رئیس جمهور به استان بوشهر و این منطقه سفر می‌کند، کاش برای لحظاتی هم که شده در بین مردم این منطقه حضور یابد و از نزدیک با درد های این مردم آشنا شود.

در حالی که جهانگیری به نمایندگی از دولت روز دوشنبه به استان بوشهر سفر خواهد کرد، یکشنبه‌شب نشستی به منظور بررسی مشکلات مردم عسلویه برگزار شد و مسئولان این منطقه به بیان مشکلات آن پرداختند.

آلودگی‌های زیست‌محیطی مردم عسلویه را رنج می‌دهد

رئیس شورای اسلامی شهرستان عسلویه به برخی از مشکلات شهرستان عسلویه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: یکی از مهمترین موضوعاتی که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد، پرداخت عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است که امیدواریم این مهم محقق شود.

علی دریانورد به مشکلات الایندگی و زیست‌محیطی شهرستان عسلویه اشاره کرد و افزود: این الودگی‌ها به علت وجود پالایشگاه‌ها و فازهای مختلف افزایش یافته است و موجب بروز مشکلات زیادی برای اهالی و ساکنان شهرستان عسلویه شده است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم به کارگیری نیروهای توانمند و تحصیلکرده بومی در ادارات عسلویه، تصریح کرد: یکی از مهمترین معضلات مردم در شهرستان عسلویه بیکاری است که امیدواریم با ارائه راهکارهای مناسب این مشکل حل شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان عسلویه با تاکید بر لزوم راه‌اندازی ادارات و نهادهای مختلف در شهرستان عسلویه، افزود: ایجاد بندر آزاد تجاری در عسلویه و نخل تقی از دیگر خواسته‌های مردم شهرستان عسلویه است که امیدواریم با تلاش مسئولان حل شود.

لزوم افزایش فضاهای فرهنگی و افزایش امکانات و تجهیزات فرهنگی

امام جمعه موقت عسلویه نیز به برخی از نیازهای این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های ما در شهرستان عسلویه موضوع فرهنگ و مسائل اجتماعی است که امیدواریم به خوبی مورد توجه قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی خواستار توجه معاون اول رئیس جمهور به مشکلات و معضلاف فرهنگی و اجتماعی این شهرستان شد و افزود: امیدواریم شاهد توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در شهرستان عسلویه باشیم.

وی بر لزوم افزایش فضاهای فرهنگی و افزایش امکانات و تجهیزات فرهنگی در شهرستان عسلویه شد و تصریح کرد: بحث فرهنگ باید از نظر زیرساختی رفع شود.

امام جمعه موقت عسلویه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار بالای شهرستان عسلویه خاطرنشان ساخت: همه باید تلاش کنیم تا شاهد رشد و پیشرفت و توسعه پایدار شهرستان عسلویه باشیم.

مردم عسلویه برای کوچکترین کار اداری خود باید به کنگان یا بوشهر مراجعه کنند

امام جمعه اهل سنت عسلویه نیز اظهار داشت: یکی از مهمترین معضلات شهرستان عسلویه آلودگی هوا است که باعث بروز بیماری‌هایی چون سقط جنین، بیماری‌های پوستی، آسم شده است و امیدواریم با تلاش مسئولان شاهد رفع این مشکلات باشیم.

شیخ ابراهیم محمدی به برخی از مشکلات مردم عسلویه برای انجام امور اداری اشاره کرد و افزود: مردم این شهرستان برای کوچکترین مسائل اداری باید به شهرستان کنگان و یا مرکز استان مراجعه کنند.

وی به وحدت قوی شیعه و سنی در شهرستان عسلویه اشاره کرد و ادامه داد: هیچگاه وحدت، اتحاد و همدلی شیعه و سنی در شهرستان عسلویه به هم نخواهد خورد.

امام جمعه اهل سنت عسلویه با تاکید بر اینکه باید قدر این برادری و اخوت را بدانیم، تصریح کرد: برخی افراد تلاش دارند تا وحدت شیعه و سنی را در عسلویه خدشه‌دار کنند وی هیچ‌گاه به خواسته خود نخواهند رسید.

توسعه فرهنگی عسلویه و افزایش امکانات و تجهیزات فرهنگی در اولویت است

استاندار بوشهر نیز بر لزوم رفع مشکلات و تامین نیازهای مردم شهرستان عسلویه تاکید کرد و بیان داشت: تلاش داریم تا مطالبات مردم عسلویه را به اعضای هیئت دولت منتقل کنیم تا شاهد رفع این مشکلات باشیم و شاهد ارامش هر چه بیتشر مردم این شهرستان باشیم.

مصطفی سالاری با بیان اینکه توسعه صنعت در شهرستان عسلویه همگام با توسعه شهری این منطقه فراهم نشده است، افزود: تلاش خواهیم کرد تا شاهد توسعه زیرساخت‌ها و خدمات عمومی در شهرهای عسلویه و نخل تقی باشیم و راه‌های افزایش بهره‌مندی مردم این شهرها از خدمات را بررسی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی نارسایی‌های عسلویه ناشی از محدودیت‌های اعتباری است، گفت: تلاش زیادی برای توسعه فرهنگی عسلویه و افزایش امکانات و تجهیزات فرهنگی در این شهرستان خواهیم داشت.

استاندار بوشهر با اشاره به اجرای طرح مطالعاتی فرهنگی با همکاری وزارت نفت در شهرستان عسلویه بیان داشت: طرح‌ها و برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی بسیاری در این طرح قرار دارد.

استقرار ادارات مختلف در عسلویه

وی استقرار ادارات مختلف در عسلویه و همچنین ایجاد نمایندگی ادارات مختلف و فراهم شدن پست‌های سازمانی را ضروری دانست و اظهار داشت: تکنولوژی جدیدی برای کنترل آلودگی هوا در منطقه صنعتی عسلویه نصب خواهد شد.

سالاری با اشاره به ارائه راهکارهای مناسب برای بهره‌مندی مردم نخل تقی از آب مطلوب تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا در کوتاه‌ترین زمان مشکل آب شرب نخل تقی برطرف شود.

وی همچنین از استخدام نیروهای بومی شهرستان عسلویه در شرکت‌های گازی و پتروشیمی مستقر در عسلویه و ادارات خبر داد و گفت: ارائه امتیازات منطقه آزاد تجاری برای بهبود وضعیت تجارت و معیشت مردم در عسلویه از دیگر اقداماتی است که وزارت نفت پیگیری می‌کند.

کد خبر 2279756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha