۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۲

با اعلام سرویس امنیت فدرال؛

یک کانون «حزب التحریر» در روسیه متلاشی شد

یک کانون «حزب التحریر» در روسیه متلاشی شد

سرویس امنیت فدرال روسیه از متلاشی شدن یک هسته تروریستی وابسته به حزب التحریر و بازداشت هشت تن از اعضای آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرویس امنیت فدرال روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که یک کانون تروریستی متعلق به گروه «حزب التحریر» را در مسکو منهدم کرده است.

آن طور که گفته می شود؛ در نتیجه این عملیات، دو سرکرده حزب التحریر و پنج تن از اعضای دیگر آن بازداشت شده اند.

سرویس امنیت فدرال روسیه می گوید که این گروه در تدارک فعالیت های غیرقانونی در راستای ایجاد خلافتی جهانی و همچنین براندازی دولت مسکو است.

پیشتر در تاریخ ۲۷ مرداد نیز ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه یک کانون گروه تروریستی حزب التحریر را در منطقه شبه جزیره کریمه متلاشی کرده و ۵ نفر از جمله دو سرکرده این گروه را دستگیر کردند.

روسیه با سازمان حزب التحریر مبارزه بی امان می کند و سازمان امنیت فدرال روسیه ۱۶ تیر ماه اعلام کرد که چهار کانون این گروه را متلاشی و ۱۱ عضو آن شامل اتباع روس و برخی کشورهای آسیای مرکزی را دستگیر کرده است.

اغلب کشورهای منطقه از سال ۲۰۰۳ تاکنون از حزب التحریر به عنوان یک سازمان تروریستی در کشورشان یاد می کنند و بر همین اساس فعالیت آن را غیرقانونی می‌دانند.

تحلیلگران معتقدند که افراد این گروه به دستور برخی عوامل خارجی در منطقه فعالیت‌های غیرقانونی می‌کنند و به دنبال ایجاد یک خلافت مذهبی و سرنگونی حکومت های مرکزی در این منطقه با استفاده از شیوه‌های تروریستی هستند.

این افراد علاوه بر تلاش برای ایجاد شبکه مخفی تروریستی در منطقه، به یارگیری و جذب افراد برای اعزام به کشورهای خاورمیانه (غرب آسیا و شمال آفریقا) برای اقدامات تروریستی می‌پردازند.

البته فعالیت این گروه افراطی با گرایش سلفی گری صرفاً به آسیای میانه و قفقاز محدود نمی شود، بلکه به جنوب آسیا و جنوب شرق آسیا نیز کشیده است.

کد خبر 5319759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha