سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «حماس»:

مشارکت تشکیلات خودگردان در نمایشگاه «اکسپو دبی» یک جنایت ملی است

مشارکت تشکیلات خودگردان در نمایشگاه «اکسپو دبی» یک جنایت ملی است

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» تاکید کرد که مشارکت تشکیلات خودگردان در نمایشگاه «اکسپو دبی ۲۰۲۰» که یک هیئت صهیونیست نیز در آن مشارکت دارد، جنایتی ملی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس به مشارکت تشکیلات خودگردان فلسطین در نمایشگاه «اکسپو دبی ۲۰۲۰» در امارات واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی حماس در این زمینه تصریح کرد: مشارکت تشکیلات خودگردان در نمایشگاه «اکسپو دبی ۲۰۲۰» که یک هیئت صهیونیست نیز در آن مشارکت دارد، جنایتی ملی است.

حازم قاسم همچنین گفت: مشارکت تشکیلات خودگردان در این نمایشگاه، پوششی برای عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با دشمن صهیونیستی است و روند مقابله با عادی‌سازی روابط با این رژیم را تضعیف خواهد کرد.

قاسم این اقدام تشکیلات خودگردان را به منزله عقب‌نشینی از موضع قبلی خود مبنی بر تحریم این نمایشگاه به خاطر مشارکت رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد که چنین اقدامی موجب تشویق عادی‌سازان روابط با رژیم اشغالگر به ادامه این مسیر خواهد شد.

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در ادامه سخنان خود نیز همزمانی مشارکت تشکیلات خودگردان در این نمایشگاه با دعوت پارلمان اروپا و بسیاری طرف‌های دیگر برای تحریم آن را مایه تاسف خواند.

چندی پیش رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این رژیم قرار است وزیر گردشگری خود را به نمایشگاه اکسپو دبی در امارات متحده عربی اعزام کند. در این ارتباط گفته شده که اعزام هیئت تل آویو در سطح وزیر گردشگری به امارات به دلایل امنیتی صورت می‌گیرد و تل آویو به دلیل برخی نگرانی‌ها ترجیح داده تا هیئت‌های بزرگ‌تر را به این نمایشگاه اعزام نکند.

نمایشگاه بین‌المللی اکسپو ۲۰۲۰ قرار بود سال گذشته در شهر دبی برگزار شود، اما به‌علت همه‌گیری کرونا یک سال به تعویق افتاد. به گفته برگزارکنندگان اکسپو، این نمایشگاه بین‌المللی که از اول اکتبر کار خود را آغاز می‌کند، در مدت ۶ ماهه‌ای که برپا خواهد بود، بیش از ۲۵ میلیون بازدیدکننده خواهد داشت.

امارات نخستین کشور حوزه خلیج فارس بود که ماه آگوست سال گذشته از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر داد و در سپتامبر ۲۰۲۰ با میانجی‌گری آمریکا توافقی موسوم به «پیمان آبراهام» برای برقراری روابط دیپلماتیک با تل آویو را امضا کرد. با این حال پس از امارات، تنها بحرین به توافق مذکور پیوست و دیگر کشورهای عربی خلیج فارس ترجیح دادند تا چنین توافقی را امضا نکنند.

کد خبر 5320848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha