۱۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۱۴

ناظر گمرکات آذربایجان غربی:

۷۲۰هزار تن کالا از گمرکات آذربایجان‌غربی به خارج کشور صادر شد

۷۲۰هزار تن کالا از گمرکات آذربایجان‌غربی به خارج کشور صادر شد

ارومیه – ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: در نیمه نخست امسال ۷۲۰ هزار و ۲۹۴ تن کالا از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، توحید آذربد ظهر چهارشنبه در بازدید از سالن تجاری و بخش اداری گمرک ارومیه با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا و بسته بودن مرزها صادرات را تحت تأثیر قرار داده بود اظهارکرد: در ماه‌های اخیر شاهد روند بهبود صادرات از گمرکات استان هستیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۲۰ هزار و ۲۹۴ تن کالا از طریق گمرکات به خارج از کشور صادر شده است، افزود: این میزان صادرات از نظر وزن ۲۶ درصد افزایش و از نظر ارزش نیز ۵۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

آذربد با اشاره به اینکه به دلیل هم مرزی استان با سه کشور خارجی شاهد صادرات سایر گمرکات کشور از گمرکات استان هستیم، ادامه داد: در این مدت بیش از یک میلیون و ۵۴۰ هزار تن کالا نیز به ارزش یک هزار و ۴۹۵ میلیون دلار کالا از سایر گمرکات کشور توسط گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی با اشاره به افزایش ۹۹ درصد واردات از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی به استان نیز گفت: امسال ۳۰۲ هزار و ۱۳۳ تن کالا به ارزش ۴۹۸ میلیون دلار از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی در خصوص تردد مسافران ورودی و خروجی از گمرکات استان در این مدت زمان گفت: در نیمه نخست امسال در مجموع ۲۵۰ هزار و ۳۰۴ نفر مسافر از گمرکات استان وارد و خارج شده‌اند که از این تعداد ۱۲۵ هزار و ۹۰ مسافر ورودی و ۱۲۵ هزار و ۲۱۴ مسافر خروجی بوده است.

وی با بیان اینکه مجموع مسافران ورودی و خروجی در استان نسبت به پارسال ۱۱۸ درصد افزایش نشان می‌دهد، اضافه کرد: میانگین تردد روزانه از گمرکات استان امسال ۳۱۷۲ نفر است که این تعداد نسبت به پارسال ۱۲۰ درصد افزایش داشته است.

استان آذربایجان‌غربی ۹ گمرک و ۵ بازارچه مرزی و ۸۹۱ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور عراق، جمهوری آذربایجان و جمهوری ترکیه دارد.

کد خبر 5321256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha