۱۹ مهر ۱۴۰۰، ۹:۳۸

اولویتی که نادیده گرفته شده؛

عدم تشکیل «ستاد عالی» در کمتر از یک سال تا بازی‌های آسیایی

عدم تشکیل «ستاد عالی» در کمتر از یک سال تا بازی‌های آسیایی

کمتر از یک سال به آغاز بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ مانده اما هنوز ستاد عالی این بازی‌ها در وزارت ورزش تشکیل و آغاز به کار نکرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، طی سال‌های گذشته و برای هر دوره بازی‌های المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پاراآسیایی ستاد ویژه ای تحت عنوان «ستاد عالی» تشکیل شد تا موضوعات مرتبط با کاروان‌های اعزامی به این رویدادها و اتخاذ هر تصمیمی در رابطه با آنها در قالب این ستاد و در حضور مشترک مسئولان وزارت ورزش و کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک پیگیری شود.

ریاست ستاد عالی و جلسات آن با وزیر ورزش است و احکام اعضای این ستاد هم از طرف وی صادر می‌شود اما هنوز حمید سجادی وزیر ورزش در دولت سیزدهم اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

این در حالی است که وی در بازدید خود از فدراسیون‌ها که به فاصله دو ساعت پس از رای اعتماد مجلس و در حضور اهالی تنیس روی میز انجام شد، تاکید کرد که تشکیل ستاد ویژه برای بازی‌های آسیایی یکی از اولویت‌هایش است.

با این حال هنوز اقدامی برای تشکیل و آغاز به کار این ستاد انجام نشده است این در حالی است که کمتر از یک سال به آغاز بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین باقی مانده است.

البته که کمیته ملی المپیک به عنوان متولی اعزام کاروان به این دوره بازی‌ها جلسات کارشناسی و سرپرستی خود را در مورد این بازی‌ها آغاز کرده است اما به هر حال این ستاد عالی و اعضای آن هستند که تصمیم گیرنده اصلی در مورد این کاروان خواهند بود.

از طرفی بر اساس سنوات گذشته، معاونان وزارت ورزش در بخش‌های مختلف و به خصوص معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و معاون مدیریت مالی و منابع انسانی از اعضای ستاد عالی هستند در حالی که هنوز متصدیان جدید وزارت ورزش در این دو معاونت مشخص نشده‌اند.

در هر صورت با توجه به فاصله ۳۳۳ روز باقی مانده تا بازی‌های آسیایی، لزوم تصمیم گیری در مورد تعداد رشته‌های اعزامی، شرایط کیفی و کمی کاروان و … نیاز است تا ستاد عالی هر چه زودتر تشکیل و آغاز به کار کند.

نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی طی روزهای ۱۹ شهریورماه تا ۳ مهرماه سال آینده به میزبانی چین و در هانگژو و در ۴۰ رشته برگزار می‌شود.

کد خبر 5324552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha