۲۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۲۵

مدیرکل اوقاف استان زنجان خبر داد؛

ثبت ۱۱ موقوفه جدید در استان زنجان

ثبت ۱۱ موقوفه جدید در استان زنجان

زنجان-مدیرکل اوقاف استان زنجان از ثبت ۱۱ موقوفه جدید در استان زنجان از آغاز سالجاری تاکنون خبر داد و گفت: این وقف در بخش‌های مختلف است و بیشتر در بخش تعزیه داری و اطعام نیازمندان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مختار کرمی ظهر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل اداره اوقاف زنجان، وقف را یک سنت حسنه اعلام کرد و گفت: باید این مهم در جامعه توسط رسانه‌ها تقویت شود.

وی با بیان اینکه همه مردم موظف به رعایت حقوق موقوفات هستند، اظهار کرد: متولیان این حوزه در سازمان موظف به حفظ، بهره وری و اجرای امینانه نیات موقوفات هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: ماندگاری یکی از ویژگی‌های موقوفات است و در این میان باید بهره وری، موقوفات را افزایش داده تا افراد بیشتری از عواید وقف بهره مند شوند.

کرمی تاکید کرد: نیات واقفین در همان اقدامی که نیت کردند هزینه می‌شود و در این میان اوقاف و امور خیریه استان نسبت به اجرای نیات واقفین بسیار جدی است.

وی از ثبت ۱۱ موقوفه جدید در استان زنجان از آغاز سالجاری تاکنون خبر داد و ابراز داشت: این وقف در بخش‌های مختلف است و بیشتر در بخش تعزیه داری و اطعام نیازمندان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در استان زنجان پنج مرکز افق در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و ارائه خدمت به مردم در جوار امامزادگان فعالیت می‌کند، ابراز کرد: هر مرکز افق سالانه موظف به آزادی یک زندانی است.

کرمی گفت: سازمان اوقاف در طول سال خدمات بسیاری ارائه می‌دهد و عدم اطلاع رسانی به مردم یکی از نقاط ضعف مسئولان است و در این زمینه کوتاهی شده است.

وی تصریح کرد: اخذ سند بسیاری از مشکلات حقوقی موقوفات را حل می‌کند و طی سالجاری امسال ۵۰۶ مورد سند برای موقوفات استان اخذ شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: موقوفات استان زنجان در طیف «ج» کشور قرار دارد و انتظار خیرین بیشتر از این است.

کرمی با بیان اینکه موقوفات استان جزو دسته سوم کشور است، افزود: ۱.۵ درصد درآمد موقوفات کشور از موقوفات استان زنجان تامین می‌شود.

وی با اذعان به اینکه حمایت از سرمایه‌گذاری برای موقوفات در استان زنجان مناسب نیست و با موانع بسیاری روبه‌رو هستیم، متذکر شد: برای پروژه زیتون‌کاری ۲۸۰ هکتاری روستای ته‌دره طارم تاکنون ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده و بیش از ۱۰ میلیارد تومان منابع برای ادامه پروژه موجود است و بیش از میلیاردها تومان از بیت‌المال در خاک خوابیده و تکمیل آن با موانعی مواجه شده که بخشی از آن مردم منطقه هستند.

مدیرکل داوقاف استان زنجان با بیان اینکه اجرای این پروژه از فروردین‌ماه آغاز شده است، افزود: اگر اجازه تکمیل این پروژه را می‌دادند تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت کرده بود. قرار است برای این پروژه بیش از ۸۰ میلیارد تومان هزینه شود و برای ۴۰ نفر اشتغالزایی داشته باشد.

کرمی با بیان اینکه ۸ میلیارد تومان موقوفات در ۶ ماهه نخست امسال در استان زنجان بوده است، افزود: درآمد بقاع متبرکه در این بازه زمانی ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است و تمام درآمد موقوفات هزینه نمی‌شود و بخشی برای حفظ عین موقوفات اختصاص می‌یابد و بیش از ۵۰ درصد موقوفات به حفظ عین اختصاص می‌یابد.

کد خبر 5325894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha