۲۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۴۷

ریابکوف در دیدار با نولاند:

مسکو و واشنگتن تحریم‌ها علیه یکدیگر را لغو کنند

مسکو و واشنگتن تحریم‌ها علیه یکدیگر را لغو کنند

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که در دیدار با معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا پیشنهادی را ارائه کرده است که بر اساس آن دو کشور تحریم های متقابل در سال های اخیر علیه یکدیگر را لغو کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، معاون وزیر خارجه روسیه امروز سه شنبه به آمریکا پیشنهاد کرد که دو طرف تحریم ها و اقدامات محدودیت آمیز دیپلماتیک علیه یکدیگر که در سال های اخیر وضع شده اند را لغو کنند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای در خصوص دیدار امروز میان سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه این کشور و «ویکتوریا نولاند» معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: وضعیت چشم انداز توسعه روابط میان دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

بیانیه وزارت خارجه روسیه در این خصوص می افزاید: توجه ویژه ای به موضوعات مرتبط با هیأت های نمایندگی روسیه و آمریکا در کشورهای یکدیگر معطوف گردید. در این دیدار پیشنهاد لغو همه محدودیت هایی که دو کشور در سال های اخیر علیه یکدیگر وضع کردند نیز مطرح شد.

سرگئی ریابکوف در این دیدار به طرف آمریکایی گفته است که علیرغم اینکه مسکو خواستار تشدید تنش ها با واشنگتن نیست، اما کشورش اقدامات خصمانه علیه روسیه را نیز بی پاسخ نمی گذارد.

«ویکتوریا نولاند» همچنین قصد دارد در جریان این سفر با «دیمیتری کوزاک» معاون ستاد کرملین و «یوری اوشاکوف» دستیار رئیس جمهور روسیه دیدار کند.

دیدارهای مذکور در حالی انجام می شود که به رغم تفاهم واشنگتن-مسکو درباره تداوم گفتگوهای ثبات راهبردی، طرفین در اکثر حوزه‌ها با یکدیگر اختلاف منافع دارند.

آمریکا با این حال برای حل و فصل پاره‌ای از مسائل از جمله برجام و تحولات افغانستان، ناگزیر از حفظ تعامل با روسیه است حال آنکه همزمان از طریق ناتو به این کشور فشار می‌آورد.

کد خبر 5326163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha