۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۲۲

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی:

طرح نهایی مرمت خانه محسنی تا یک هفته آینده تصویب می‌شود

طرح نهایی مرمت خانه محسنی تا یک هفته آینده تصویب می‌شود

اراک- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: طرح نهایی مرمت خانه محسنی حداکثر تا یک هفته آینده تصویب و آماده اجرا می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مصطفی مرزبان مدیر کل در بازدیدی که روز گذشته ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۰ به همراه زندوکیلی معاون عمرانی استانداری و حسین آبادی مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی از روند مرمت خانه تاریخی محسنی داشت؛ بر تکمیل و تصویب نهایی طرح مرمت خانه تاریخی محسنی تا یک هفته آینده تاکید کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در ادامه افزود: تهیه طرح نهایی مرمت با همکاری بنیاد خیریه محسنی انجام شده که با نظارت فنی اداره کل مراحل مرمت بنا بر اساس اولویت و میزان منابع مالی آغاز می‌شود.

مرزبان در ادامه افزود: با توجه به توافق‌های انجام شده بین اداره کل میراث‌فرهنگی و بنیاد خیریه محسنی قرار بر این شد با مشارکت و همکاری و با نظارت فنی میراث‌فرهنگی مرمت‌های اضطراری آغاز شود و در صورت یکپارچه‌سازی مالکیت و برطرف شدن مشکل مالکیت این مکان با کاربری فرهنگی احیا خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری در این بازدید بر تسریع عملیات مرمت بخش‌های خطر آفرین و تکمیل مرمت دیوار پیرامون بنا بر اساس طرح اجرایی مصوب و نیز لزوم جدیت در جلوگیری ایجاد هر گونه آسیب به بنا و همچنین محوطه‌سازی و فضای سبز این اثر تاریخی تاکید کرد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی بیان کرد: بعد از بازدید انجام شده طرح اجرایی دیوار پیرامونی به پیمانکار ابلاغ و عوامل مخل در امر مرمت بنا تحویل مقامات قضائی شدند.

کد خبر 5326950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha