۲۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۶

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان:

بیش از ۵ هزار آسیب‌دیده از زلزله در اندیکا و ایذه امدادرسانی شدند

بیش از ۵ هزار آسیب‌دیده از زلزله در اندیکا و ایذه امدادرسانی شدند

اهواز- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از امدادرسانی به بیش از پنج هزار آسیب‌دیده بر اثر زلزله در اندیکا و ایذه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی خدادادی شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای از امدادرسانی به خانواده‌های آسیب‌دیده بر اثر زلزله‌های به وقوع پیوسته در شهرستان‌های اندیکا و ایذه خبر داد و بیان کرد: تاکنون ۵ هزار و ۲۴۰ نفر آسیب‌دیده از زلزله در این مناطق امدادرسانی شدند.

وی افزود: این امدادرسانی‌ها در سه قالب توزیع اقلام زیستی نظیر چادر اسکان، پتو، موکت، ست ظروف، والور، فانوس، نایلون پوششی و بشکه‌های نگهداری آب و بسته‌های غذایی شامل برنج، حبوبات، کنسروجات، چای، قند و شکر و اقلام بهداشتی از جمله صابون، پودر لباسشویی و دیگر اقلام بهداشتی در حال انجام است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: چندین سورتی پرواز نیز توسط دو بالگرد امدادی این جمعیت بر روند امدادرسانی به روستاهای صعب‌العبور و متأثر از زلزله اندیکا نقش مؤثری داشته است.

خدادادی بر توانمندسازی اقشار ساکن در این مناطق و محرومیت‌زدایی تأکید کرد و افزود: این امر نیازمند شکل‌گیری و توسعه خانه‌های هلال است هرچند که تعدادی از این خانه‌ها در مناطق تحت تأثیر وجود دارد ولی این تعداد کافی نیست و لازم است که با همکاری دهیاری‌ها، شوراهای روستاها و بخشداران تعداد خانه‌های هلال افزایش یابد.

وی به آسیب رسیدن به سازه‌های تعدادی از مدارس بر اثر وقوع زلزله اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت دایر ماندن کلاس‌های درس و مدارس مقرر شده که سرپناه‌های موقتی با همکاری جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش عشایری شهرستان اندیکا در نظر گرفته شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: نقش خانه‌های هلال به‌ویژه در زمینه‌های آموزش‌های پیشگیرانه و امدادی به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در حوادث، کاهش سطح خطر پذیری و افزایش تاب‌آوری بسیار حائز اهمیت است.

خدادادی گفت: این جمعیت با اعلام کد #۶۱۱۱۲ * و یا شماره کارت ۹۹۹۶-۹۹۹۹-۳۳۷۹-۶۱۰۴ پویش همدلی و مهربانی را برای دریافت کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان شهرستان اندیکا راه‌اندازی کرده است و از خیران دعوت می‌شود که با پیوستن در این پویش در این امر خداپسندانه و بشردوستانه شریک و سهیم شوند.

کد خبر 5327800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha