۲۸ مهر ۱۴۰۰، ۲۱:۳۴

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

انقلاب اسلامی ایران منشاء بیداری‌های اسلامی در منطقه و جهان است

انقلاب اسلامی ایران منشاء بیداری‌های اسلامی در منطقه و جهان است

ری- دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه امام راحل ایستادگی در مقابل مستکبران را به جهانیان و مستضعفان آموخته است گفت: انقلاب منشاء بیداری‌های اسلامی در منطقه و جهان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید شهریاری شامگاه چهارشنبه در مراسم تجدید میثاق و ادای احترام شرکت کنندگان در سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در حرم امام خمینی (ره)، با اشاره به اینکه فرهنگ مبارزه با دستان خالی در مقابل مستکبران و سیلی به آنان را به جهانیان و مستضعفان آموخته است اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران منشأ بیداری‌های اسلامی در منطقه و جهان است.

شهریاری با اشاره به شخصیت تأثیرگذار امام راحل گفت: ایشان چنان بر جوانان و رزمندگان دفاع مقدس تأثیرگذار بودند که بدون اغراق به خاطر ایشان به نبرد حق علیه باطل شتافتند و در جبهه‌ها جنگیدند و این تأثیرگذاری ناشی از ایمان ایشان بود که توانستند با دستان خالی ولی دلی پر از ایمان به خدا مردم را گرد خود جمع کنند و بر روی آنان و نخبگان تأثیر گذار باشند.

وی افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران خدایی بود و با همین ویژگی برجسته مستکبران را می‌ترساند و با اتصال به مبدا هستی همگان را تحت تأثیر قرار می‌داد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه عنوان داشت: امام خمینی (ره) در عرفان عملی به درجه‌ای رسیده بودند که به مبدا هستی اتصال پیدا کرده بودند از همین جهت به معنای واقعی کلمه از هیچ قدرتی ترسی نداشت و با فهم بالایی که از حوزه‌های سیاست، فرهنگ و تعامل در جهان اسلام و علوم اجتماعی داشت قانون اساسی ایران را بر مبنای و ولایت فقیه تدوین کرد.

کد خبر 5332730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha