۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۲۹

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس:

حل مشکلات زرشک کاران در اولویت ستاد توسعه خاوران قرار گیرد

حل مشکلات زرشک کاران در اولویت ستاد توسعه خاوران قرار گیرد

بیرجند-نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس گفت: حل مشکلات زرشک کاران در اولویت ستاد توسعه خاوران قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین خسروی اسفزار پیش از ظهر شنبه در جشنواره یاقوت‌های سرخ قهستان که با حمایت بنیاد مستضعفان و توسط نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی درمیان درخانه تاریخی شریف شهر قهستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز برخی فعالان اقتصادی برای دریافت تسهیلات به منظور تعمیر و تکمیل کارخانه فرآوری خود مشکلاتی دارند و از طرفی همه نقاط سردخانه و بارگاه زرشک ندارد که این موضوع باید جزو اولویت‌های ستاد توسعه خاوران باشد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان‌کرد: در زمینه معرفی محصولات کشاورزی خراسان‌جنوبی کار نشده است و باید با ایجاد کارگروه‌هایی در حوزه معرفی زرشک فعال‌تر عمل کنیم.

خسروی اسفزار با اشاره به اینکه دولت در خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید به موقع پول کشاورز را پرداخت کند، ادامه داد: از طرف دیگر دولت باید به‌موقع و به‌اندازه خریداری محصول را انجام دهد.

وی با اشاره اینکه اگر دیپلماسی اقتصادی عملی شود کمک بزرگی به کشاورزان خواهد شد، افزود: باید با تمسک به سیره پیامبر (ص) که بر دست کشاورزان بوسه می‌زد، مشکلات کشاورزانی که دانه دانه زرشک را از داخل خارها می‌چینند و راهی بازارهای جهانی می‌کنند، برطرف کنیم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با گلایه و طرح این موضوع که بازارهای میوه و تره بار تهران و مشهد نباید قیمت محصول زرشک ما را تعیین کنند، گفت: باید قیمت زرشک در داخل استان تعیین شود.

خسروی اسفزار با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی ۱۸ هزار هکتار زیر کشت محصول زرشک قرار دارد و سالانه ۹۲ هزار تن زرشک تر در این استان تولید می‌شود، یادآورشد: تغذیه و کشاورزی تولید قدرت می‌کند و از این جهت به جشنواره‌هایی چون جشنواره زرشک باید به عنوان کانون قدرت نگاه کنیم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به اجرای پروژه خوشه زرشک یادآورشد: اینکه کشاورز طبق این پروژه به صورت مشخص و با تعهدهای قانونی بداند که کود، سم و مشاوره کشاورزی و بازاریابی آن به‌موقع انجام می‌شود، بی‌شک اقدام بسیار مثبتی است.

کد خبر 5334405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha