۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۰۱

مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی خبر داد؛

اجرای طرح نظام ارجاع شهری در خراسان جنوبی/ پوشش۶۳درصدی بیمه سلامت

اجرای طرح نظام ارجاع شهری در خراسان جنوبی/ پوشش۶۳درصدی بیمه سلامت

بیرجند- مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از اجرای طرح نظام ارجاع در شهرهای طبس، فردوس، قاین و بیرجند خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اربابی ظهر دوشنبه به مناسبت هفته سلامت در نشست خبری با اعلام آغاز نظام ارجاع با هدف اجرای پزشک خانواده از اول مهرماه در استان اظهار کرد: گام اول نظام ارجاع شهری در شهرهای طبس، فردوس، قاین و بیرجند با حدود ۵۰ هزار بیمه شده این شهرها در صندوق بیمه همگانی بیمه سلامت آغاز شده است.

به گفته وی پزشکان همکار این طرح در فردوس، قاین و طبس مشخص شده‌اند و در بیرجند هنوز لیست پزشکان مورد نظر نهایی نشده است.

وی با بیان اینکه هر بیمه شده دو بار در سال می‌تواند پزشک خانواده خود را تغییر دهد، گفت: هر پزشک تا ۷۵۰ نفر را می‌تواند پوشش دهد و پزشکان خانواده سرانه حقوق دریافت می‌کنند.

وی مجموع بیمه شده‌های بیمه سلامت استان را تا پایان شهریور ماه امسال ۴۸۴ هزار نفر با پوشش ۶۳ درصدی کل جمعیت استان و ۷۵ درصدی جمعیت روستایی خراسان جنوبی اعلام کرد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه هم پوشانی حدود ۱۲ هزار نفر بیمه شده استان تا کنون چک شده است، عنوان کرد: حدود ۱۰۰ درصد خدمات بیمه در سرپایی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

به گفته وی در ۷ ماه گذشته بیش از ۱۵۰ هزار نسخه الکترونیکی صادر شده است.

اربابی بیان داشت: بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان هزینه به داروخانه‌ها، پزشکان بخش خصوصی و دولتی تا پایان شهریور ماه پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی تصریح کرد: اسناد بستری بخش دولتی دانشگاهی تا پایان تیر ماه و علی‌الحساب مرداد در چند روز آینده پرداخت می‌شود.

اربابی عنوان کرد: در بخش بستری از استحقاق سنجی تا ارائه همه خدمات مربوط در همه بیمارستان‌های استان الکترونیکی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هزینه‌های مربوط به کرونا بر اساس پروتکل‌های درمانی مورد تأیید وزارت بهداشت پرداخت می‌شود، ادامه داد: در بخش بستری بیمار بیمه شده تنها ۱۰ درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کند و در نظام ارجاع روستاییان ۹۵ درصد هزینه‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی کیفیت و پوشش بیمه سلامت را در خراسان جنوبی مناسب دانست و یادآور شد: امروز با اقدامات انجام شده تحلیل درستی از هزینه‌های خدمات درمانی ارائه شده به بیمه شدگان استان داریم و در قالب ۶ صندوق بیمه خدمات مورد نیاز به بیمه شدگان بیمه سلامت ارائه می‌شود.

کد خبر 5335710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha