۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۲۵

رئیس دادگستری خوزستان خبر داد؛

تقاضای خروج قضات از خوزستان بالا است

تقاضای خروج قضات از خوزستان بالا است

اهواز- رئیس دادگستری خوزستان با اشاره به تقاضای بالای خروج قضات از خوزستان گفت: نارضایتی کارکنان در خصوص کمبود خدمات رفاهی، معیشتی، درمانی و سایر موارد از دیگر مشکلات دادگستری استان است.

به گزارش مهر، حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی صبح امروز پنجشنبه ضمن دیدار با رئیس قوه قضائیه و قضات خوزستان در اهواز با اشاره به سفر آیت الله شاهرودی به خوزستان در سال ۱۳۷۹ اظهار کرد: این سفر آخرین سفر هیئتی بود که به این شکل وارد استان شد و پس از گذشت ۲۰ سال حضور این هیئت قضائی در خوزستان به ریاست اژه‌ای تقریباً بی‌نظیر است.

رئیس دادگستری خوزستان ادامه داد: ما در خوزستان حضور رئیس قوه قضائیه، هیئت همراه و اعضای شورای عالی قضائی کشور را به غنیمت می‌شماریم و امیدواریم تا منشأ خیروبرکت برای مردم و استان باشد.

وی افزود: تقویت و تکریم نهاد مقدسی مثل قوه قضائیه که ارائه‌کننده عدل و داد در جامعه اسلامی است می‌تواند با به‌کارگیری جوانان عالم و متعهد، هدف ذات اقدس الهی و انبیا را که برقراری عدل در جامعه اسلامی است، محقق کند.

رئیس دادگستری خوزستان تصریح کرد: در مدت بیش از دو سال اخیر تمام خود را برای بهبود وضعیت ارتقا جایگاه دادگستری استان به کار بسته‌ام تا با روحیه تعاون و رعایتِ شأن کارکنان بر اساس موازین شرعی و قانونی بتوانیم وظایف خود را اجرایی کنیم.

وی به مشکلات عدیده دادگستری خوزستان اشاره کرد و گفت: عدم اختصاص حق مناطق جنگی به شهرستان‌های محروم کارون، باوی و کرخه، فشار حداکثری کاری به کارکنان به دلیل کمبود شدید نیروی انسانی، فقدان مکان و کمبود شدید فضای اداری در شهرهای اهواز، کارون و مسجدسلیمان از جمله مشکلات دستگاه قضائی در خوزستان است.

وی با اشاره به تقاضای بالای خروج قضات از خوزستان بیان کرد: اشتغال به خدمت ۵۰ درصد از قضات غیربومی در استان و تقاضای قضات برای خروج از استان از دیگر مشکلات دستگاه قضائی استان است؛ همچنین با خروج قضات از خوزستان سن قضائی ماندگاری در خوزستان به ۵.۵ سال رسیده است و این مسئله نشانه خوبی نیست.

مرادی اضافه کرد: نارضایتی کارکنان در خصوص مواردی از جمله کمبود خدمات رفاهی، معیشتی، درمانی، بدی آب‌وهوا و عدم تناسب حق محرومیت، فقدان منازل سازمانی و کمبود شدید تجهیزات اداری از دیگر مشکلات است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته ۱۰ شعبه حقوقی، سه شعبه کیفری و چهار شعبه خانواده به شعب دادگستری در خوزستان اضافه شد؛ همچنین تشکیل و افتتاح مجتمع قضائی تجاری و بازرگانی در خوزستان پس از تهران، شایسته‌سالاری در گزینش مدیران، جهت‌دار کردن پرداخت‌های ۲۵ درصد و تعیین تکلیف پرونده‌های معوق از دیگر اقدامات انجام شده در دادگستری خوزستان بوده است.

وی با تأکید بر اینکه تلاش خواهیم کرد تا پایان سال تعداد پرونده‌های معوق را در استان به حداقل برسانیم، گفت: در مرحله نخست ۸۲ درصد پرونده‌ها و در مرحله دوم ۷۵ درصد پرونده‌های معوق به اتمام رسید.

وی گفت: اصلاح ضوابط و شرایط خروج قضات، پالایش مستمر زندان‌ها و استفاده و توسعه سامانه پابند الکترونیک، اعطای مجوز خاص به‌منظور جذب نیروی اداری و جبران کاستی‌های نیروهای اداری از پیشنهاداتی است که می‌تواند با عملی شدن آنها شاهد حل برخی از مشکلات دادگستری استان باشیم.

به گزارش مهر، صبح امروز رئیس قوه قضائیه به همراه هیئتی وارد خوزستان شد.

در این سفر معاون اول قوه قضائیه و رئیس دیوان عالی کشور در محل دادگستری استان و رئیس دیوان عدالت اداری در مجتمع قضائی شهید تندگویان، دادستان کل کشور در بندر امام خمینی، معاون اجتماعی قوه قضائیه در کارون، رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح در دزفول، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اندیمشک، معاون قضائی قوه قضائیه در آبادان و خرمشهر، رئیس شورای حل اختلاف کشور در شوش و معاون حقوقی قوه قضائیه در مسجدسلیمان حضور پیدا خواهند کرد.

کد خبر 5338052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha