۸ آبان ۱۴۰۰، ۸:۲۹

بازتاب گزارش مهر؛

ورود سازمان بازرسی به خروج ماشین آلات کارخانه شیر از ایلام

ورود سازمان بازرسی به خروج ماشین آلات کارخانه شیر از ایلام

ایلام-بعد از انتشار فیلم خبرگزاری مهر با عنوان«تعطیلی تنها کارخانه شیرایلام/دستگاه اصلی کارخانه از استان خارج شد»، سازمان بازرسی به موضوع تعطیلی و خروج ماشین آلات کارخانه ورود کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بازرسی کل استان موضوع تعطیلی و خروج ماشین آلات خط تولید کارخانه شیر ومحصولات لبنی واقع در شهرک صنعتی ایلام را مورد بررسی دقیق قرار خواهد داد.

مهدی اصلانی بازرس کل استان ایلام در خصوص تعطیلی و خروج ماشین آلات خط تولید واحد شیر واقع در شهرک صنعتی ایلام عنوان کرد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی سازمان بازرسی کل کشور در زمینه نظارت بر حمایت از تولید و سرمایه گذاری و بهبود محیط کسب و کار و اشتغالزایی و همچنین در پاسخ به مطالبه گری به حق فضای عمومی و رسانه‌ای استان در این زمینه، علل و عوامل بروز رکود کاری در این واحد و خروج ماشین آلات و تجهیزات مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: به رغم وجود قابلیت‌های کشاورزی و دامپروری استان و ضرورت توجه به زنجیره تولید تا مصرف با نگاه ویژه به فروش صادرات محور محصولات کشاورزی با ارزش افزوده بیشتر و وجود امکانات و ظرفیت‌های در اختیار کارخانه شیر ایلام، شاهد استمرار توقف و تعطیلی این واحد تولیدی هستیم بنابراین بررسی دقیق دلایل این امر برای جلوگیری از خروج سرمایه گذاری از استان و چاره اندیشی و اتخاد تدابیر لازم از مسائل ضروری و پراهمیت بوده که بر همین اساس گزارش‌هایی از اقدامات صورت گرفته از دستگاه‌های اجرایی ذی ربط مطالبه شده و در هفته آتی نیز با حضور مدیر عامل واحد مذکور و مدیران دستگاه‌های اجرایی ذی ربط از محل کارخانه بازدید و جلسات کارشناسی و مدیریتی نیز برگزار خواهد شد تا کلیه جوانب امر به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین بازرس کل استان در ادامه افزود: بررسی دقیق طرح توجیهی و نحوه احداث و بهره برداری کارخانه شیر ایلام و نحوه حمایت‌ها و تسهیلات اعطایی برای پشتیبانی و مانع زدایی واحد تولیدی مذکور مورد توجه و رسیدگی خواهد بود تا چنانچه شرایط احیا و بازگرداندن آن به چرخه تولید باشد، با تصمیمات و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی ذی ربط و حمایت‌های نظارتی این بازرسی کل محقق شود و درصورت احراز ترک فعل نیز وفق مقررات اقدام خواهد شد.

تنها کارخانه شیر ایلام واقع در شهرک صنعتی شهر ایلام چند سال است به دلایل مختلف تعطیل شده هرچند در این مدت نیز در مقاطعی تولید داشته ولی در حال حاضر این کارخانه به طور کامل تعطیل شده است.

بیش از ۵۰ نفر از افرادی که در این کارخانه مشغول به کار بوده‌اند نیز بیکار شده‌اند.

یکی از مهمترین نکات این کارخانه، خروج دستگاه اصلی کارخانه (تتراپک) توسط سرمایه گذار به یکی دیگر از استان‌های کشور بوده در حالی که طبق قانون خروج ماشین آلات صنعتی از واحدهای تولیدی ممنوع است.

کد خبر 5338948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha