۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۱۳

نقش فدراسیون و وزارت ورزش مهم است

جزییاتی از مکاتبه با AFC و درخواست مهلت برای استقلال و پرسپولیس

جزییاتی از مکاتبه با AFC و درخواست مهلت برای استقلال و پرسپولیس

پروانه حرفه‌ای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هنوز صادر نشده و در صورت عدم پذیرش دلایل آن از سوی AFC، این دو باشگاه در معرض حذف از آسیا قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از بررسی‌های صورت گرفته نسبت به مدارک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از سوی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای، مدارک این دو باشگاه در نهایت پذیرفته نشد تا فدراسیون فوتبال طی نامه‌ای به AFC که با امضای حسن کامرانی فر دبیر کل فدراسیون ارسال شد، خواهان تمدید زمان رسیدگی به مدارک این دو باشگاه شود؛ که چنانچه این درخواست از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا پذیرفته نشود، آنگاه شاهد اتفاق تلخ که حذف سرخابی‌های پایتخت از لیگ قهرمانان آسیا می‌باشد، خواهیم بود.

مهم‌ترین دلایل عدم پذیرش مدارک استقلال و پرسپولیس از سوی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای، مثبت نبودن تراز مالی و البته مشترک بودن مجمع و مالکیت این دو باشگاه بود؛ که در صورت پذیرش درخواست فدراسیون فوتبال از سوی AFC، این دو باشگاه باید با سرعت نسبت به تغییر این شرایط اقدام نمایند.

در وهله اول نقش فدراسیون فوتبال و نحوه رایزنی آنها و پس از آن نقش وزارت ورزش در حمایت از فدراسیون فوتبال در این رایزنی‌ها اهمیت زیادی دارد و تنها شانسی که سرخابی‌ها تهران برای عبور از این بحران دارند، به همین رایزنی‌ها باز می‌گردد.

فدراسیون فوتبال در درخواست خود به کنفدراسیون فوتبال به دلایلی چون کرونا، طولانی شدن فصل فوتبالی ایران، محدودیت‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و به خصوص تحریم‌های مالی که مانع از دستیابی به منابع مالی می‌گردد، اشاره کرده و بر همین مبنا به کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت کتبی و رسمی درخواست تمدید مهلت زمان رسیدگی به اسناد این دو باشگاه را ارائه داده است.

کد خبر 5338951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • j IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      0 0
      اگه یه تیم شهرستانی بود عمرا ازاین کارها براش میکردند