۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۵۲

در آستانه ۱۳ آبان؛

زنگ استکبار ستیزی در مدارس استان بوشهر نواخته شد

زنگ استکبار ستیزی در مدارس استان بوشهر نواخته شد

بوشهر- در آستانه ۱۳ آبان‌ماه، زنگ استکبار ستیزی در مدارس استان بوشهر نواخته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر صبح چهارشنبه در آئین نواختن زنگ استکبار ستیزی در مدرسه دخترانه نجابت بوشهر گفت: استان بوشهر دارای ۱۱۱ شهید فرهنگی و ۴۷۱ شهید دانش‌آموز است.

علیمراد کرمی با اشاره به درس‌های مهم وقایع ۱۳ آبان خاطرنشان کرد: تسخیر لانه جاسوسی به دلیل اینکه توانست دست استکبار و استثمار را از کشور قطع کند.

وی با بیان اینکه رهبر کبیر انقلاب اسلامی ۱۳ آبان را به عنوان انقلاب دوم نام‌گذاری کرد ادامه داد: مهمترین درسی که وقایع ۱۳ آبان به ما داد این است که می‌توان چپاول گران و غارتگران را به زباله دان تاریخ انداخت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: دانش آموزان و دانشجویان شهید این سرزمین به ما آموختند دیوار ظلم و ستم فروریختی و شکستنی است و با ایمان، شهامت و شجاعت می‌توان این دیوار را ویران کرد.

تاریخ درخشان بوشهر در استکبار ستیزی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز در این مراسم اظهار داشت: عدالت خواهی و ضدیت با استکبار و فساد از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام یوسف جمالی با بیان اینکه استکبار ستیزی تحولات و معادلات جهان را برهم زده است ادامه داد: عزت و اعتلای امروز نظام جمهوری اسلامی را مدیون خون شهیدان هستیم.

وی با بیان اینکه پیشینه مردمان این استان شهیدانی چون رئیس‌علی دلواری و نادر مهدوی‌ها است افزود: استان بوشهر امروز نیز سبزپوشانی دارد که اجازه نمی‌دهند دشمن وارد این آب و خاک شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه راه انقلاب تحول واقعی در مسیر گام دوم انقلاب است خاطرنشان کرد: دانش آموزان امروز ایران اسلامی همان نگاه شهید دانش آموز حسین فهمیده را دارند که برای دفاع از کشور نارنجک به کمر می‌بندد و خود را به زیر تانک پرتاب می‌کنند.

زنگ استکبار ستیزی در مدارس استان بوشهر نواخته شد

زنگ استکبار ستیزی در دشتی

عبدالله نادری فرماندار دشتی صبح چهارشنبه در مراسم نواختن زنگ استکبار جهانی و هفته پدافند غیر عامل که در مدرسه نمونه علامه جعفری شهر خورموج برگزار شد، اظهار داشت: ۱۳ آبان متعلق به همه آزادی خواهان است که مورد ظلم و جنایات قرار گرفتند.

وی افزود: باید جنایات آمریکا در منطقه و جهان برای جوان امروز تبیین شود.

فرماندار دشتی ادامه داد: پدافند غیر عامل بر عهده همه دستگاه‌های اجرایی است که باید اقداماتی انجام دهیم که در مقابل تهدیدات دشمن کمترین خسارت ببینیم.

وی اضافه کرد: اگر زیر ساخت‌های لازم داشته باشیم کمترین خسارت می‌بینیم و به آن به عنوان فرهنگ نگاه کنیم تا کمترین خسارت را ببینیم.

امام جمعه خورموج نیز در این مراسم گفت: دست اندرکاران عرصه تعلیم و تربیت نسبت به آرمان‌های امام و انقلاب در مدارس دغدغه داشته باشند و آن را به فراموش نسپارند.

حجت الاسلام علی زاهد دوست با بیان اینکه ۱۳ آبان یک مناسبت عادی در تقویم تاریخ انقلاب نیست، اظهار داشت: ۱۳ آبان یک دستاورد قرآنی و توصیه قرآنی است.

وی افزود: همواره تاکید شده که در مقابل دشمن و استکبار جهانی ایستادگی کنیم و این آموزه بلند قرآن کریم است.

زاهد دوست ادامه داد: اگر امام عزیز ما در شروع قیام انقلاب خود علم مقابله با استکبار به دست گرفت و شاگردان به تقلید از او در مقابله با آمریکا حرکت کردند نه یک شعار بود بلکه اعتقاد و عمل به آموزه‌های قرآنی بود و این آموزه‌ها راهبرد اصلی انقلاب ما بود.

وی اضافه کرد: راز پیروزی ما استقامت بر آرمان‌های انقلاب و امام بوده و دشمنی آمریکا پایان یافتنی نیست.

امام جمعه خورموج خطاب به معلمان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت گفت: رسالت شما در زمینه علم آموزی و اخلاق سنگین است و انتظار داریم آرمان‌های امام در مدارس و نسل آینده به فراموشی سپرده نشود و این رسالت به عهده شما است.

وی یادآور شد: اگر دانش آموزان اسم شهید فهمیده‌ها و مهدوی‌ها به زبان می‌آوردند بواسطه تلاش‌های شما معلمان است.

زنگ استکبار ستیزی در مدارس استان بوشهر نواخته شد

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان دشتی با اشاره به پیام ۱۳ آبان گفت: مهمترین پیام ۱۳ آبان این است که در مقابل ظلم و استکبار باید مقاومت کرد که با مقاومت به حق خودمان برسیم.

شریف نژاد افزود: تجربه نشان داده هر جا مقاومت کرده‌ایم پیروز شدیم و تحریم‌های آمریکا نیز با مقاومت ملت مواجه شد.

وی ادامه داد: دفاع در آن زمان به طریق دیگر بود و جهاد امروز شما دانش آموزان نیز به جهاد دیگری است.

شریف نژاد اضافه کرد: شما دانش آموزان باید دشمن شناس باشید و با جهاد علمی بتوانیم پله‌های ترقی را طی کنید.

کد خبر 5342753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha